- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Αν έχεις μια καλή ιδέα και δεν ξέρεις από πού και πώς να ξεκινήσεις, πληκτρολόγησε groopio.gr. Είναι η πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα χρηματοδότησης δημιουργικών projects (crowd funding) στην Ελλάδα και θα ανέβει στο διαδίκτυο τέλη Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου. Ο Δημήτρης Αναγνώστου και ο Ειρηναίος Φιλιππίδης ως εμπνευστές της πλατφόρμας απαντούν στις απορίες μας, με την πρώτη να σχετίζεται με το όνομα της πλατφόρμας.
Το Groopio προήλθε από τη φράση «ποιώ group». Σκηνοθέτες, ζωγράφοι, μουσικοί και κάθε είδους καλλιτέχνες, επιχειρηματίες στα πρώτα τους βήματα, «τρελοί» εφευρέτες ή καινοτόμοι σχεδιαστές, μη κυβερνητικές οργανώσεις και φιλανθρωπικά ιδρύματα μπορούν να ξεκινήσουν τη δική τους καμπάνια (σελίδα παρουσίασης του project τους) στο Groopio.gr, αναζητώντας υποψήφιους υποστηρικτές- χορηγούς, που μας αρέσει να τους αποκαλούμε «groopies». Άλλωστε, μια καλή ιδέα που παρουσιάζεται με ελκυστικό τρόπο μπορεί να εξαπλωθεί ευρέως από post σε tweet και να λάβει γρήγορα και με την ασφάλεια του PayPal την ενθάρρυνση και την υποστήριξη που της αξίζει.
Πόσο επίκαιρη είναι για την Ελλάδα η λογική του crowd funding; Tο crowd funding ή αλλιώς «χρηματοδότηση από το πλήθος» είναι ένας νέος τρόπος χρηματοδότησης δημιουργικών ιδεών χάρη στη βοήθεια των χρηστών του διαδικτύου. Ειδικά σε αυτή τη δύσκολη περίοδο για τη χώρα μας, κατά την οποία ελλείπει η κρατική χρηματοδότηση και το ιδιωτικό κεφάλαιο δύσκολα εμπιστεύεται σε πρωτότυπες ιδέες κεφάλαια, η λογική του crowd funding μπορεί να βοηθήσει αρκετούς ανθρώπους να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα. Άλλωστε, ένα πολύ μικρό ποσό από πολλούς αποτελεί μια σημαντική βοήθεια για έναν.
Πιστεύετε ότι ένα δημιουργικό project μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να βάλουν το χέρι στην τσέπη; Λειτουργούμε συλλογικά; Ας μιλήσουμε μ’ ένα παράδειγμα. Χαρακτηριστική είναι η ιστορία του Αμερικανού Scott Wilson, ο οποίος με το πρωτότυπο gadget του «LunaTik», ένα ρολόι με ειδική θήκη για το Nano iPod, κατάφερε να συγκεντρώσει μέσω του crowd funding 942.578 δολάρια σε 30 ημέρες! Όσο πιο εμπνευσμένη και διασκεδαστική είναι η σελίδα ενός χρήστη, όσο πιο ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη η ιδέα του, τόσο πιο εύκολα μεταδίδεται ο ενθουσιασμός του χρήστη στους υποψηφίους χορηγούς του!
Τι μεγέθους projects αναμένετε; Είναι στο χέρι του κάθε χρήστη να καθορίσει το ύψος της απαιτούμενης χρηματοδότησης καθώς και τη χρονική διάρκεια συγκέντρωσης των χορηγιών. Για παράδειγμα, ένα συγκρότημα μπορεί να ζητήσει από τους fans του 500 ευρώ για να διοργανώσει ένα live στην πόλη του (π.χ. μηχανήματα, ενοικίαση χώρου, publicity) ή 15.000 για να κάνει tour σε ολόκληρη την Ευρώπη. Από την πλευρά μας παρέχουμε στους χρήστες τρεις βαθμίδες ασφαλείας αναφορικά με την αξιοπιστία των δημιουργών projects διασταυρώνοντας τα στοιχεία τους και το ιστορικό τους και θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση δημιουργίας μιας καμπάνιας την ανάρτηση video που πιστοποιεί την ταυτότητα κάθε δημιουργού.
Τι κερδίζει ο groopie; Ανάλογα με τη συνεισφορά του, είναι και τα προνόμια που θα λάβει από το δημιουργό του project. Για παράδειγμα, βοηθώντας το αγαπημένο σου συγκρότημα να κυκλοφορήσει το καινούργιο του CD, μπορεί να είσαι ο πρώτος που θα λάβει ένα υπογεγραμμένο αντίτυπό του ή ένα free entrance για την επόμενη συναυλία τους.