- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ο Τάσος Μαντζαβίνος στην Γκαλερί Σκουφά
Κυρίες και κύριοι η παράσταση αρχίζει! Ο σημαντικός ζωγράφος εμπνέεται από τον Καραγκιόζη και δημιουργεί ένα γνήσια λαϊκό και πλούσιο ζωγραφικό σύμπαν πατώντας πάνω στις αναμνήσεις του από τις παραστάσεις που έβλεπε μικρός. «Εδώ το φίδι βλέπει με χίλια μάτια, ο Μεγαλέξανδρος εγκλωβίζεται στο δέντρο κι ο Νιόνιος μεταμορφώνεται σε σπαθοφόρο πίσω από τον μελαγχολικό καραγκιοζοπαίχτη» λέει για τα έργα ο ερευνητής του θεάτρου σκιών Μιχάλης Ιερονυμίδης. Αυτό το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου στη 1 το μεσημέρι, η Γκαλερί Σκουφά με την ευκαιρία της έκθεσης έχει καλέσει τον Άθω Δανέλλη με τον Αθηναϊκό Θίασο Σκιών να δώσει μια παράσταση στο χώρο της Γκαλερί. Η είσοδος είναι ελεύθερη,.
Ως 11/2, 210 3643025
Αλέξανδρος Αλιέας
«Στην ίδια Χώρα του Θαλή και του Επίκουρου πανούργοι διεφθαρμένοι πολιτικοί με βαθιά Φιλοσοφική και Αισθητική Παιδεία οδήγησαν στο χείλος ένα Λαό όχι έξυπνο αλλά πονηρό μέχρι βλακείας που παθητικά ανέχεται…». Ο Αλέξανδρος Αλιέας περιγράφει την ιδέα πίσω από τη νέα του ποιητική συλλογή «Η καρδιά του Θεού» επενδυμένη με τα νέα σκοτεινά ζωγραφικά του έργα. Παρουσίαση του βιβλίου στις 4/2 στο Art Garage, Σολωμού 13
Χρύσα Νικολέρη, Ίδρυμα Ευγενίδου
Λεωφ. Συγγρού 387
‘Diaries’, έως 18/2
Φωτογραφία
Στο νοσταλγικό της φωτογραφικό ημερολόγιο (βλ. τίτλος έκθεσης ‘Diaries’) οι εικόνες έχουν τετράγωνο format, ξεθωριασμένα χρώματα και αισθητική που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Υπεύθυνος για το αποτέλεσμα η ερασιτεχνική Polaroid που στοχεύει στο ζήτημα της μνήμης σαν ένα ταξίδι στον χρόνο χωρίς πατρίδα και ημερομηνία.
Δημήτρης Τσουμπλέκας, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα
Αρματολών & Κλεφτών 48, 210 6439466
«Τέξας/ το πρόβλημα με τη δική μας κατάσταση τώρα», 2/2-10/3
Φωτογραφία
Τι συνθέτει το τοπίο του ελληνικού Τέξας; Εγκαταλελειμμένα κτήρια, δωμάτια με πεσμένους σοβάδες και κοινωνικές συρράξεις στην Αθήνα του Μνημονίου. Η νέα φωτογραφική ενότητα του καλλιτέχνη είναι αναμφίβολα σκοτεινή γι’ αυτό και τη βαφτίζει «Τέξας/ το πρόβλημα με τη δική μας κατάσταση τώρα»- για τις συνδηλώσεις δηλαδή της βίας, του Νότου και της ερήμωσης που εμπεριέχει αυτό το τοπωνύμιο.
«Σμύρνη η καταστροφή μια κοσμοπολίτικης Πόλης 1900-1922», Μουσείο Μπενάκη Κεντρικό Κτήριο
Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, 210 367 1000
Προβολή ντοκιμαντέρ και φωτογραφική έκθεση, ως 11/3
Μετά από τέσσερα χρόνια συνεργασίας και έρευνας σε Ευρώπη και Αμερική η σκηνοθέτις και επιμελήτρια Μαρία Ηλιού και ο ιστορικός Αλέξανδρος Κιτροέφ φέρνουν πίσω στο κοινό εικόνες ξεχασμένες σε «κλειστά» αρχεία αλλά και μια νέα οπτική που συμπεριλαμβάνει όλες τις κοινότητες στη ζωή της Σμύρνης, καθώς και τα δραματικά γεγονότα του 1922.Το ιστορικό ντοκιμαντέρ και η έκθεση είναι μεγάλης σημασίας όχι μόνο γιατί το ελληνικό κοινό θα δει άγνωστες εικόνες από τη Σμύρνη αλλά και γιατί συγχρόνως οι δύο συνεργάτες, φέρνουν μια νέα ματιά στον τρόπο με τον οποίο διηγούνται την ιστορία.
Ζήσης Κοτιώνης, Μουσείο Μπενάκη Κτήριο Οδού Πειραιώς
Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου
«Πληθοδομές», ως 19/2
Έκθεση αρχιτεκτονικής
« Η σχέση του πλήθους με τη μητρόπολη αντικαθιστά σήμερα τη σχέση που είχε ο εργάτης με το εργοστάσιο. Στην αρχιτεκτονική, η μηχανή και το εργοστάσιο αντικαθίστανται από τις χωρικές αναπαραστάσεις του πλήθους». Ο αρχιτέκτονας Γιώργος Τζιρτζιλάκης εξηγεί την κεντρική ιδέα στην οποία πατάει η έκθεση (στην οποία έκανε την επιμέλεια) του φίλου του αρχιτέκτονα Ζήση Κοτιώνη. Άκρως ενδιαφέρουσα γιατί μας συστήνει έναν κόσμο όπου η αρχιτεκτονική κάνει στις μητροπόλεις θαύματα- θα δείτε πολλά εφαρμόσιμα παραδείγματα και για την Αθήνα.
Χριστίνα Σορόβου/ Λουκάς Βασιλάκος, Ελληνοαμερικανική Ένωση
Μασσαλίας 22
«Αντιθετικές Συγγένειες», ως 24/2
Φωτογραφία
Είναι φίλοι, μέλη του «Φωτογραφικού Κύκλου» κι οι δύο με κοινή πορεία και προβληματισμούς. Τώρα «μοιράζονται» και την έκθεση «Αντιθετικές Συγγένειες», τη δεύτερη δηλαδή διοργάνωση της σειράς «Φωτογραφικά Ζεύγη» σε επιμέλεια Πλάτωνα Ριβέλλη. Οι εικόνες της Χριστίνας είναι όλες ασπρόμαυρες με θέμα το φιλικό κι οικογενειακό της περιβάλλον ενώ αυτές του Λουκά είναι όλες έγχρωμες με θέμα σκηνές από το δρόμο.
Δημήτρης Παπαδήμος, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
Αγίου Κωνσταντίνου 20 & Μενάνδρου, 210 5223101
«Ταξιδιώτης Φωτογράφος», ως 24/3
Φωτογραφία
Μια υπέροχη έκθεση φωτογραφίας, ένα μαγικό ταξίδι στη ζωή των ανθρώπων και την Ιστορία από ένα φωτογράφο που η φωτογραφική μηχανή ήταν προέκταση του χεριού του. Γεννήθηκε στο Κάιρο το 1918 στην ανθούσα ελληνική παροικία, ξεκίνησε στα εφηβικά του χρόνια να πειραματίζεται με τη φωτογραφία και ασχολήθηκε συστηματικά στα χρόνια της υπηρεσίας του ως στρατιωτικός φωτογράφος στις Ελληνικές Δυνάμεις Μέσης Ανατολής και στο Γραφείο Τύπου της εξόριστης ελληνικής κυβέρνησης. Αφού αποτύπωσε τη τραγωδία των Δεκεμβριανών ταξίδεψε στην Αίγυπτο, στη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, ασχολήθηκε με τα εικονογραφημένα ταξιδιωτικά βιβλία και με τον κινηματογράφο ως φωτογράφος ή βοηθός παραγωγής. Από το 1956 μέχρι το 1980 ταξίδεψε και φωτογράφισε εξαντλητικά την Ελλάδα. Η έκθεση στο Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης περιλαμβάνει περισσότερες από 200 φωτογραφίες με στιγμιότυπα από την Αίγυπτο και την Ελλάδα.
Ανδρέας Σιτορένγκο, Fizz Gallery,
Βαλαωρίτου 9Γ, 210 3607598
‘Placenta’, ως 18/2
Σχέδια με πενάκι
Σχέδια με πενάκι κι ένα δίδυμο γλυπτό από neon και μοχαίρ παρουσιάζει ο καλλιτέχνης στην έκθεση με τίτλο Placenta. Θεματικός άξονας του η γεωπολιτική διαφοροποίηση του πλανήτη ανάμεσα στον πλούσιο Βορά και το φτωχό Νότο και τις συνέπειες αυτού του διαχωρισμού σε ανθρωπιστικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Ο Σιτορέγκο γεννήθηκε στη Σιένα της Ιταλίας και σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. ζωγραφική, χαρακτική, και γλυπτική, στα εργαστήρια των Δ. Μυταρά, Τ. Πατρασκίδη και Γ. Λάππα αντίστοιχα.
Στέφανος Καμάρης , Cheap Art
Θεμιστοκλέους & Ανδρέα Μεταξά 25, 210 3817517
«Ιστορία του Κλημέντ Τστατέλνικοφ», 7/2-9/3
Γλυπτική κι εγκαταστάσεις
Kalup Linzy, The Breeder
Iάσωνος 45, 210 3317527
‘Notes from a limerent’, ως 25/2
Video art και φωτογραφίες
O Linzy δημιουργεί βίντεο-επεισόδια για την σειρά “Conversations Wit De Churen” από το 2003 ως μέρος της πολύπλευρης πρακτικής του που περιλαμβάνει βίντεο, περφόρμανς, μουσική, κολάζ, φωτογραφία και ζωγραφική. Τα σατυρικά σενάρια των βίντεο είναι εμπνευσμένα από σαπουνόπερες, τηλεοπτικές νουβέλες και Χολυγουντιανά μελοδράματα. Είναι γεμάτα καυστικά σχόλια που αφορούν φυλετικά και σεξουαλικά ζητήματα αλλά και τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια και το εργασιακό περιβάλλον.
Ομαδική έκθεση, Stigma Lab
Ανδρέα Mεταξά 4, Εξάρχεια
‘Brodmann Area 17 - who is Brodmann?, 1-29/2
Έργα street art αισθητικής
H ΒΑ 17 είναι μια ομάδα καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε το 2011 στην Αθήνα και αποτελείται από τους: Έρση Βαρβέρη, Κωνσταντίνο Λιανό, Ανδρέα Χρονόπουλο και Σωτήρη Φωκέα. Μαζί με τους Μίου, Poison & Tesla Lab θα παρουσιάσουν μια έκθεση- φόρο τιμής στον Korbinian Brodmann, για πολλούς τον πρώτο public artist της ιστορίας.
Γιάννης Απέργης, Αγγέλων Βήμα
Σατωβριάνδου 36, 210 5242211
«Εαυτοί», ως 26/2
Ζωγραφική
Πάρις Πετρίδης & Φανή Σοφολόγη, Γκαλερί Α.Δ
Παλλάδος 3, 210 3228785
ως 29/2 κι οι δύο
Φωτογραφία με θέμα την ελληνική παροικία στην Αίγυπτο από τον Πάρι Πετρίδη και σχέδια σε χαρτί από τη Σοφολόγη
Εύα Μελά. Αίθουσα Τέχνης Έκφραση-Γιάννα Γραμματοπούλου
Βαλαωρίτου 9α, 210 3607598
«Τοπία, ζωγραφική», ως 18/2
Ζωγραφική
«Η φύση με τον πλούτο της με διδάσκει χρώμα, σύνθεση κι αρμονία. Κι αυτά πιστεύω τα έχει ανάγκη κάθε ζωγράφος σε κάθε του βήμα. Εγώ έχω ανάγκη διαρκώς να επανέρχομαι στη φύση» λέει η εικαστικός περιγράφοντας το θέμα της νέας της έκθεσης με τοπία από τη Σύμη και τη νότια Μάνη δημιουργημένα με νεροχρώματα, αυγοτέμπερες κι ακουαρέλες.
Φίλιππος Θεοδωρίδης, Αίθουσα Τέχνης Αθηνών
Γλύκωνος 4, Δεξαμενή
Untitled, ως 18/2
Ζωγραφική
Ομαδική έκθεση, Εθνικό Θέατρο
Αγίου Κωνσταντίνου 22-24
«Κοινή Θέα», ως 26/2
Εγκαταστάσεις των Μάρθα Δημητροπούλου, Κώστα Μπασάνου και Νίκου Κεσσανλή στους χώρους του φουαγέ
Ο Νίκος Κεσσανλής, εμβληματική μορφή της ελληνικής τέχνης του 1960 εκπροσωπείται με δύο ενότητες έργων του αυτής της περιόδου. Η Μάρθα Δημητροπούλου παρουσιάζει τη νέα εγκατάσταση ‘The Forest I’ σχεδιασμένη για τo φουαγέ του Α’ εξώστη της Κεντρικής Σκηνής σε διάλογο με την παράσταση «Περικλής» του Σαίξπηρ. O Κώστας Μπασάνος, στο γενικότερο πλαίσιο της δουλειάς του που διερευνά τη σχέση κειμένου και αρχιτεκτονικής, δημιουργεί μια εγκατάσταση με τίτλο ‘This is the way the world ends’.
Μάριος Περάκης, Booze Cooperativa
Κολοκοτρώνη 57
‘Happy Doodles’, ως 10/2
Σκίτσα
Ο Μάριος Περάκης ζει το “εδώ και τώρα”, αντιλαμβάνεται και επεξεργάζεται τις καταστάσεις που συμβαίνουν στον περίγυρο μα και την προσωπική του ζωή δίνοντας τους μορφή στα σκίτσα του.
Τζένη Κωδωνίδου, Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Πλ. Κολωνακίου 20, 210 3608278
«Παραμύθια και ψέματα για μεγάλους», ως 4/2
Ζωγραφική
Ομαδική έκθεση, St. George Lycabettus
Δεξαμενή, Κολωνάκι
‘Rooms 2012’, ως 12/2
Ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις κ.α στα δωμάτια του ξενοδοχείου
Είναι ίσως το πιο δημοφιλές ετήσιο εκθεσιακό ραντεβού – σε διοργάνωση της Αίθουσας Τέχνης Καππάτος-αφού όλοι αντιμετωπίζουν την έκθεση σαν το πάρτι με τις πιο ενδιαφέρουσες φάτσες της πόλης. Το πλήθος ανεβοκατεβαίνει με το ασανσέρ στους ορόφους του ξενοδοχείου ‘St George Lycabettus’ και χαζεύει τον τρόπο με τον οποίο νέοι καλλιτέχνες μετατρέπουν τα πανομοιότυπα δωμάτια ενός ξενοδοχείου σε προσωπικούς χώρους έκφρασης. Φέτος συμμετέχουν 30 καλλιτέχνες (Ματίνα Κουσίδη, Ομάδα Αμάγαλμα, Χρήστος Κωτσούλας, Θάνος Κυριακίδης κ.α) με έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, εικαστικές- ηχητικές, φωτογραφικές και σκηνογραφικές εγκαταστάσεις, αρχιτεκτονικά projects κ.α
Θανάσης Παναγιώτου, Γκαλερί 7
Ζαλοκώστα 7, Σύνταγμα, 210 3612050
«Συνάντηση», ως 4/2
Ζωγραφική
Ζωγράφισε με τρόπο κινηματογραφικό την ιστορία μιας γυναίκας μέσα από 33 καρέ- μια γυναίκα που ονειρεύεται τη παρελθοντική της εικόνα. Ένα κοριτσάκι εμφανίζεται ως είδωλο μέσα σ’ έναν παράξενο καθρέφτη κι η γυναίκα το καταδιώκει διασχίζοντας το απόκοσμο τοπίο ενός δάσους. Το 2001 ο ζωγράφος βραβεύτηκε με το β΄ Παγκόσμιο Βραβείο ζωγραφικής στη Διεθνή Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης στο Ντουμπάι, ανάμεσα σε 59 χώρες.