Αρχειο

Το «Like» φτιάχνει την pop κουλτούρα;

Το Athens Digital Arts Festival παρουσιάζει την ψηφιακή εποχή της pop

A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η ποπ γεννιέται στο Λονδίνο τη δεκαετία του ’50 και λίγα χρόνια μετά κυριαρχεί στον καλλιτεχνικό κόσμο. Ονόματα όπως Άντι Γουόρχολ και Ρόι Λίχτενσταϊν θα δώσουν τη μεγαλύτερη ώθηση στην Pop Art, που θα γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα κινήματα της τέχνης παγκοσμίως και θα διαμορφώσει την έννοια του «μοντέρνου» μέχρι και σήμερα.

Η ποπ εμφανίζεται με πολλές εκδοχές στην καθημερινότητα μας. Γι’ αυτό και το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας Athens Digital Arts Festival (ADAF) επιστρέφει με τη 12η διοργάνωσή του και επιλέγει ως θεματική την Digital Pop. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα διερευνηθούν οι διαφορετικές τάσεις που εμφανίζει το pop στοιχείο στην ψηφιακή εποχή.

image

Οι σύγχρονες μέθοδοι και συνήθειες, όπως η συνεχή ενασχόληση με τις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο, αλλάζουν και τη μορφή της τέχνης.

Οτιδήποτε ορίζεται ως ποπ χαρακτηρίζεται από την κουλτούρα του «εδώ και τώρα». Στις μέρες μας, το ποπ μπορεί να προσδιορίζεται μέσα από likes, shares, tweets, views ή followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φανερώνοντας πως το πλήθος διαμορφώνει τις τάσεις και τις νοοτροπίες στην τέχνη. Ταυτόχρονα, η δυναμική αυτή φαίνεται να είναι εφήμερη καθώς ο πολιτισμός εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Οτιδήποτε θεωρείται ποπ το 2015, μπορεί να μοιάζει ξεπερασμένο το 2016.

Το 12ο Athens Digital Arts Festival πλαισιώνεται από 2.284 καλλιτεχνικές προτάσεις από 88 χώρες. Έτσι, το ADAF 2016 θα παρουσιάσει ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα με διαδραστικά έργα, οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις, video art, διαδικτυακά έργα, ψηφιακή εικόνα, δημιουργικά εργαστήρια για ενήλικες και παιδιά, ομιλίες καλλιτεχνών, παρουσιάσεις διεθνών φεστιβάλ, οπτικοακουστικές περφόρμανς και μουσικά δρώμενα, αναδεικνύοντας τις εξελίξεις στις νέες τεχνολογίες και στις καλλιτεχνικές πρακτικές.

imageAthens Digital Arts Festival

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

Info: 19- 22 Μαΐου, Κτηριακό Συγκρότημα Πύλη Ερμού 117-121