«Αυτό θυμίζει ανώνυμη εταιρεία», ήταν η πρώτη αυθόρμητη αντίδραση του καλλιτεχνικού διευθυντή της A.V Φώτη Πεχλιβανίδη, όταν του έδειξα το
νέο λογότυπο της Νέας Δημοκρατίας. Μου εξήγησε, ωστόσο, ότι αυτή είναι η ισχύουσα τάση σήμερα: δηλαδή, καθαρές γραμμές και αφαιρετισμός. Με αυτόν τον τρόπο ένα κόμμα επιδιώκει να διώξει από πάνω τους βαρείς συμβολισμούς, όπως ο πυρσός ή το γαρύφαλλο. Με την ουδετερότητα του λογότυπου το κόμμα σαν μια ανώνυμη εταιρεία αισιοδοξεί να επικοινωνήσει ότι πρόκειται για μια παράταξη καθαρή, διάφανη και ανοικτή. Πιστεύει ότι έτσι μπορεί να απευθύνεται σε ένα ευρύτερο φάσμα ψηφοφόρων. Από την άλλη, ο Φώτης Πεχλιβανίδης, υποστήριξε ότι δείχνει και μια αξιωματική αντιπολίτευση «ακέφαλη», στην οποία κανείς δε θέλει ανοικτά να πάρει την ευθύνη της επιτυχίας ή της αποτυχίας του λογότυπου αλλά και της συνολικής μελλοντικής πορείας του κόμματος στην πολιτική σκηνή της χώρας. Η προσέγγιση, ωστόσο, της ΝΔ δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακόμα κόμματα και παρατάξεις που προτιμούν πιο δυνατούς συμβολισμούς.