Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Οι δράσεις της METRO για τη βιωσιμότητα
Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσα πράγματα παράγει το ανθρώπινο είδος; Αν όχι, απλώς ρίξτε μία ματιά στον χώρο όπου βρίσκεστε αυτή τη στιγμή. Έπιπλα, αντικείμενα, ηλεκτρικές συσκευές, διακοσμητικά, συσκευασίες και ρούχα. Τα περισσότερα από αυτά θα τα χρησιμοποιήσουμε για μία συγκεκριμένη περίοδο της ζωής μας κι ύστερα; Ύστερα θα τα απορρίψουμε και θα τα αντικαταστήσουμε με άλλα, με αποτέλεσμα κάπου στον κόσμο να συσσωρεύονται τεράστιοι όγκοι απόβλητων. Έτσι, φράσεις όπως «κυκλική οικονομία» ή λέξεις όπως «ανακύκλωση» έχουν τεράστια σημασία για το μέλλον μας και παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτό που ονομάζουμε «βιωσιμότητα». Για αυτό ακριβώς, τα τελευταία 8 χρόνια η METRO (My market, METRO Cash & Carry) έχει σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης, που βασίζεται στη βιωσιμότητα, με σκοπό να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να πετύχει ένα μεγάλο στόχο: Την ενεργειακή ουδετερότητα των εγκαταστάσεών της μέχρι το 2027. Πώς, όμως, επιδιώκει να το καταφέρει αυτό; Πολύ απλά κάνοντας πράξη την κυκλική οικονομία και ανακύκλωση ενώ παράλληλα πραγματοποιεί συνεχείς επενδύσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας.
Τι είναι η κυκλική οικονομία;
Στην ουσία πρόκειται για ένα μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης το οποίο περιλαμβάνει την ανταλλαγή, εκμίσθωση, επαναχρησιμοποίηση, επισκευή, ανακαίνιση και ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών και προϊόντων όσο το δυνατόν περισσότερο προκειμένου να παραταθεί ο κύκλος ζωής τους, με σκοπό τη μείωση των αποβλήτων στο ελάχιστο δυνατό επίπεδο. Ακόμα και όταν ένα προϊόν φτάνει στο τέλος της ζωής του, τα υλικά κατασκευής του δεν απορρίπτονται, αλλά χρησιμοποιούνται ξανά και ξανά δημιουργώντας προστιθέμενη αξία στο προϊόν.
Ανακύκλωση
Είναι η διαδικασία κατά την οποία τα απορρίμματα μετατρέπονται σε πρώτες ύλες από τις οποίες παράγονται νέα προϊόντα. Με αυτό τον τρόπο, χρησιμοποιείται πολύ λιγότερη ενέργεια (και ως εκ τούτου μειώνονται οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου), καθώς δεν χρειάζεται να παραχθούν νέες πρώτες ύλες. Αλλά, επιπλέον, σημαντικό κομμάτι της ανακύκλωσης είναι και η μετατροπή βλαβερών για το περιβάλλον υλικών σε λιγότερο ή και καθόλου βλαβερά. Έτσι, γίνεται ομαλότερα η επανένταξη αυτών των υλικών στο φυσικό περιβάλλον για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της ανακύκλωσης με φυσικό τρόπο.
Θέτοντας σε εφαρμογή το πλάνο της για τη βιώσιμη ανάπτυξη η METRO κατάφερε μέσα σε μόλις ένα χρόνο να ανακυκλώσει 3.500 τόνους χαρτιού, 178 τόνους πλαστικού, 146 τόνους ηλεκτρικού κι ηλεκτρονικού εξοπλισμού, 47 τόνους μετάλλων, 18 τόνους ελαίων, 7 τόνους μπαταριών, 9 τόνους υφασμάτων και ενδυμάτων και 159 κιλά αποτσίγαρων.
Επίσης, μέσω των My market, δώρισε 106 τόνους τροφίμων σε φορείς και ιδρύματα, καταφέρνοντας έτσι όχι μόνο να προμηθεύσει με τρόφιμα ανθρώπους που πραγματικά τα χρειάζονται, αλλά και να έχει μηδενικό food waste. Και όχι μόνο… η εταιρεία επανασχεδίασε τις συσκευασίες των Private Label προϊόντων της μειώνοντας σημαντικά την περιεκτικότητά τους σε πλαστικό. Πηγαίνοντας τη δράση της ένα βήμα παραπέρα, αποφάσισε να συμμετάσχει και σε δράσεις που συμβάλλουν στη μείωση της πλαστικής ρύπανσης. Έτσι σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, πραγματοποίησε στοχευμένες ενέργειες καθαρισμών αλσυλλίων, ακτών και βυθού με τη συμμετοχή εθελοντών εργαζομένων των καταστημάτων My market.
Δειτε περισσοτερα
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Η θρυλική Blondie ξεκίνησε πρόσφατα μία συνεργασία με τη μάρκα ένδυσης Wildfang, η οποία εστιάζει στη δημιουργία ενδυμάτων χωρίς φύλο και με δυναμικό, ασυμβίβαστο ύφος
Μιλήσαμε με τον φωτογράφο για την τέχνη της φωτογραφίας, τα ασπρόμαυρα και έγχρωμα καρέ και τον ρόλο της τεχνολογίας
Τα κοσμήματα με τα γράμματα και την περίτεχνη τέχνη της Charlotte Chesnais
Aγόρια ντυμένα γυναίκες, με εξαιρετικό μπρίο και αριστοτεχνική θηλυκότητα, προσέφεραν ένα εκρηκτικό show