- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πώς η ΑΒ Βασιλόπουλος φρόντισε για ένα βιώσιμο αύριο και το 2022
Οι βιώσιμες πρακτικές που εφαρμόζει η εταιρεία για την προστασία του πλανήτη
ΑΒ Βασιλόπουλος: Όλες οι δράσεις που εφαρμόζει η εταιρεία για την προστασία του περιβάλλοντος.
Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, η απώλεια της βιοποικιλότητας και η εξάντληση των φυσικών πόρων απειλούν ολοένα και περισσότερο την ισορροπία του πλανήτη και την ευημερία του πληθυσμού. Αποτελούν παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και αναδεικνύουν τη σημασία της επιτακτικής ανάγκης της προστασίας του περιβάλλοντος. Ένα παγκόσμιο πρόβλημα που, για να αντιμετωπιστεί, απαιτεί κοινή προσπάθεια από τους ανθρώπους, τους φορείς και τις επιχειρήσεις.
Αναγνωρίζοντας αυτήν την επείγουσα ανάγκη, ο ρόλος των εταιρειών κρίνεται ζωτικής σημασίας, για την προώθηση μιας βιώσιμης ανάπτυξης. Με την ενσωμάτωση δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, οι εταιρείες μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία ενός πιο πράσινου μέλλοντος.
Στην ΑΒ Βασιλόπουλος πολύ σημαντικό κομμάτι των δραστηριοτήτων της έχει κοινό παρανομαστή την προστασία του πλανήτη, γι’ αυτό οι δράσεις σχεδιάζονται και υλοποιούνται με τρόπο που συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Αρχικά, πέρα από το γεγονός ότι όλα τα προϊόντα που έχει η ΑΒ στα ράφια των καταστημάτων είναι υψηλής ποιότητας, υιοθετούνται και ορθές περιβαλλοντικές πρακτικές. Μια από αυτές αφορά στη μείωση της σπατάλης των τροφίμων, καθώς η εταιρία έχει δεσμευτεί το ποσοστό να μειωθεί κατά 50% μέχρι το 2025. Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του προβλήματος της σπατάλης τροφίμων, η ΑΒ συνεργάζεται με το WWF Ελλάς, ούτως ώστε να δράσουν συντονισμένα σε όλους τους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι στόχοι αφορούν στην περαιτέρω μείωση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προβλημάτων της απώλειας τροφίμων, εστιάζοντας στην εκπαίδευση, την κινητοποίηση και την ευαισθητοποίηση όλων των κρίκων της εφοδιαστικής αλυσίδας, για να κατανοηθεί καλύτερα το πρόβλημα και στη συνέχεια να υπάρξει ενθάρρυνση στην αλλαγή συμπεριφοράς.
Σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, διενεργήθηκε μια 18μηνη έρευνα τόσο για τη διερεύνηση όσο και την αξιολόγηση της σπατάλης τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ. Η έρευνα χρησιμοποιήθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τα εθνικά επίπεδα αποβλήτων τροφίμων στη χώρα και δημοσιεύθηκαν επίσημα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ταυτόχρονα, η ΑΒ ένωσε τις δυνάμεις της μαζί με την οργάνωση «Μπορούμε», δημιουργώντας την πρώτη «Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων» στην Ελλάδα, που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η Συμμαχία είναι μια συνεργατική προσπάθεια με στόχο να μειώσει τη σπατάλη των τροφίμων στην Ελλάδα. Επιπλέον, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε μια ακόμα δέσμευση που αφορά στη μείωση των πλαστικών κατά 50% έως το 2025. Προς αυτή την κατεύθυνση στοχεύουν και οι πολιτικές της επιχείρησης. Μέσα στο 2020, καταργήθηκαν τα πλαστικά μιας χρήσης που πωλούνται στα καταστήματα, ενώ, παράλληλα, μειώθηκε το βάρος του πλαστικού σε πολλές συσκευασίες. Το νερό ΑΒ έχει 30% ανακυκλωμένο πλαστικό στη συσκευασία και τα ΑΒ Έτοιμα Γεύματα προσφέρονται πλέον με νέο δισκάκι αποτελούμενο από 90% λιγότερο πλαστικό. Τέλος, αντικαταστάθηκε το 100% των υπόλοιπων πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο ή κομποστοποιήσιμο υλικό.
Οι δράσεις της εταιρείας για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων αφορούν κυρίως έργα που στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας των εγκαταστάσεών μας και στη χρήση ψυκτικών μέσων με χαμηλό δυναμικό πλανητικής υπερθέρμανσης (GWP). Τα ευφυή συστήματα και οι καινοτόμες τεχνολογίες που έχουν επιλεχθεί, έχουν οδηγήσει σε συνολική μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας των εγκαταστάσεών της κατά 30,3% σε σύγκριση με το 2008. Παράλληλα, έχει πραγματοποιηθεί 85% μείωση σε εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) που προέρχονται από τις καθημερινές δραστηριότητες, σε σύγκριση με το 2008 που αποτελεί και το έτος αναφοράς (και 35% μείωση σε σχέση με το έτος 2018).
Την ίδια ώρα σε συνεργασία με τη ΔΕΗ, δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο δίκτυο σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ΔΕΗ Blue. Μέχρι το τέλος του 2022, τοποθετήθηκαν πάνω από 574 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ΔΕΗ Blue, για όλους όσοι ψάχνουν έναν πιο «πράσινο» και «έξυπνο» τρόπο μετακίνησης. Τα σημεία φόρτισης απλώνονται από την Κρήτη, την Καλαμάτα, την Πάτρα, μέχρι την Αττική, την Ρόδο και την Κομοτηνή.
Και δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για δράσεις εταιρικές υπευθυνότητας χωρίς να συμπεριλάβουμε την ανακύκλωση. Η ΑΒ εφαρμόζει το Σύστημα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών. Μέχρι τέλος του 2022, 98 Κέντρα Ανακύκλωσης ήταν τοποθετημένα σε καταστήματά σε όλη την Ελλάδα. Για κάθε υλικό που ανακυκλώνεται, ο χρήστης εισπράττει χρηματικό αντίτιμο, το οποίο μπορεί είτε να το δωρίσει στο Χαμόγελο του παιδιού είτε να το αφαιρέσει από τις αγορές του στο κατάστημα. Ενδεικτικά, κάθε χρόνο ανακυκλώνονται πάνω από 3.000.000 συσκευασίες. Επιπλέον, το «Κινητό Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης», το διώροφο λεωφορείο της ΑΒ, ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα και ενθαρρύνει κυρίως τα νέα παιδιά να ενημερωθούν, να ανακυκλώσουν και να συμμετέχουν σε διαδραστικές ενέργειες με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος. Μέσα στο λεωφορείο υπάρχει αυτόματο μηχάνημα ανακύκλωσης πλαστικών και μεταλλικών συσκευασιών, ενώ πραγματοποιείται και θεωρητική περιβαλλοντική εκπαίδευση σχετικά με την ανακύκλωση, μέσα από ειδικά σχεδιασμένο οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό. Από την αρχή της λειτουργίας του Κινητού Κέντρου το 2018, έχουν εκπαιδευθεί και ενημερωθεί περισσότεροι από 30.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα.
Οι δράσεις για την ανακύκλωση δεν σταματούν όμως εδώ. Μαζί με την Pandas, την πρώτη ελληνική recommerce start up, εφαρμόζεται στην πράξη το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας εστιάζοντας στην επαναχρησιμοποίηση και τη μείωση των ηλεκτρονικών απορριμμάτων. Ο πελάτης μπορεί εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια να πουλήσει το παλιό του smartphone σε λιγότερο από 3 λεπτά στα Panda ATM, που βρίσκονται σε 21 καταστήματα ΑΒ. Μέσα στο 2022, πουλήθηκαν 2.670 συσκευές, δεν επιβαρύνθηκε το περιβάλλον με 146,850 κιλά διοξείδιο του άνθρακα στο περιβάλλον, ενώ παράλληλα πιστώθηκαν 243.207€ σε πελάτες ΑΒ.
Σε μια εποχή που το οικοσύστημά μας αντιμετωπίζει πλήθος προβλημάτων και αντιξοοτήτων, ενώ ταυτόχρονα και η κοινωνία μας και ο άνθρωπος χρειάζονται την υποστήριξη όλων, η ΑΒ Βασιλόπουλος δεσμεύεται να κάνει το καλό για όλους! Για το περιβάλλον, για τον άνθρωπο, για την κοινωνία, για τα παιδιά, για τα προϊόντα και τους προμηθευτές της και σε αυτήν την κατεύθυνση θα συνεχίσει να δρα και τις επόμενες χρονιές, ύστερα από την αξιοσημείωτη πορεία της το 2022.
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ ολόκληρη την Έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2022» της ΑΒ Βασιλόπουλος.