Smart Life

Πώς μία εταιρεία είδε τις προοπτικές και τις μετέτρεψε σε ευκαιρίες

Η δύναμη της Βίκος Α.Ε. βρίσκεται στην ανάπτυξή της

Λήδα Πυλαρινού
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Βίκος Α.Ε.: Η παρουσιάση της μεγάλης εξέλιξης της με αφορμή το νέο βιομηχανοστάσιο δυο γραμμών παραγωγής στο Καλπάκι και την επέτειο 30 ετών της εταιρείας

Η Ήπειρος είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις πιο εντυπωσιακές επαρχίες της Ελλάδας. Εδώ και πολλά χρόνια, η γεωγραφική της περιοχή παρουσιάζει ανάπτυξη τόσο τουριστική, όσο και βιομηχανική. Παράλληλα, οι άνθρωποι της Ηπείρου είναι στενά συνδεδεμένοι με τον τόπο τους και τη γη τους. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω χαρακτηριστικών είναι σπουδαίες εταιρείες της Ηπείρου, οι οποίες εξελίσσονται μέσα στο χρόνο και κάνουν περήφανη ολόκληρη την Ελλάδα.

Έχω καταγωγή από την Ήπειρο και αυτός είναι ο λόγος που, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, επέλεγα νερό «Βίκος». Όταν εντόπισα για πρώτη φορά στο supermarket την κυκλοφορία αναψυκτικών από την εταιρεία, ένιωσα μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια. Πλέον συναντώ καθημερινά ανθρώπους με ένα μπουκαλάκι Βίκος στο χέρι: πότε αυτό είναι Cola Zero, πότε πορτοκαλάδα και πότε λεμονάδα. Μάλιστα, πρόσφατα ανακάλυψα και την Βίκος Pink Grapefruit, ένα προϊόν που παρουσιάστηκε στην αγορά τον προηγούμενο Μάρτιο. Αντιλαμβάνομαι την εξέλιξη της εταιρείας και τη συνέπεια στην επιχειρηματική της προσπάθεια, η οποία ξεκίνησε πριν από 30 χρόνια. Όλο μου το σκεπτικό επιβεβαιώθηκε και από το εξής γεγονός: η εταιρεία Βίκος πριν από κάποιο διάστημα παρουσίασε το νέο της  βιομηχανοστάσιο στο Καλπάκι με δύο νέες γραμμές παραγωγής αναψυκτικών σε γυαλί και αλουμίνιο. Η εκδήλωση διοργανώθηκε στα Ιωάννινα, γιορτάζοντας συγχρόνως και την επέτειο 30 ετών αναπτυξιακής πορείας της εταιρείας.

Καλπάκι, Ιωαννίνων

Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Βίκος Α.Ε. κ. Πέτρος Σεπετάς κατά την εναρκτήρια ομιλία του, ανέφερε ότι όταν ξεκίνησε η εταιρεία, η Ήπειρος ήταν πρακτικά αποκλεισμένη, χωρίς αναπτυξιακή δυναμική, προοπτική και ευκαιρίες. «Εμείς, τότε, είδαμε την προοπτική και δημιουργήσαμε την ευκαιρία. Κάναμε την ιδέα, πράξη. Βάλαμε φιλόδοξους στόχους και τους πετύχαμε. Καταφέραμε η εταιρεία να έχει ηγετική θέση στον κλάδο, με πέντε υπερσύγχρονα εργοστάσια και καθετοποιημένη παραγωγή. Είναι πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα».

Δεν είναι, λοιπόν, μόνο δική μου εντύπωση ότι η εταιρεία Βίκος εξελίσσεται με μεγάλη ταχύτητα. Κομμάτι της εξέλιξης είναι σαφώς και ο σύγχρονος τρόπος συσκευασίας των προϊόντων. Με τις νέες συσκευασίες σε γυαλί και αλουμίνιο, τα προϊόντα της Βίκος Α.Ε. μπαίνουν πλέον στην κατηγορία lifestyle και αποκτούν μεγάλη δυναμική εξωστρέφειας. Να σημειωθεί ότι στο νέο βιομηχανοστάσιο του Καλπακίου είναι εγκατεστημένες δύο υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής για αναψυκτικά σε συσκευασίες από γυαλί (20.000 φιάλες την ώρα) και από αλουμίνιο (42.000 κουτάκια την ώρα). Η συνολική παραγωγική δυναμικότητα των 32 γραμμών που διαθέτει η εταιρεία Βίκος στα εργοστάσιά της ανέρχεται σε 421.000 μονάδες την ώρα. Με την νέα αυτή επένδυση ολοκληρώνεται ένας κύκλος επενδύσεων 47 εκατομμυρίων της τελευταίας επταετίας, ο οποίος ακολουθείται από νέες επενδύσεις στην παραγωγή, τις υποδομές και τα logistics, την ψηφιοποίηση και την ενέργεια, καθώς και το ανθρώπινο δυναμικό.

Ο κ. Παύλος Σεπετάς, ο οποίος ασχολείται με τα ζητήματα τεχνολογίας, ψηφιοποίησης και εφοδιαστικής αλυσίδας ανέφερε ότι «το industry 4.0 δημιουργεί νέες προσεγγίσεις στις παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής στη βιομηχανία. Σε αυτή την κατεύθυνση ολοκληρώνεται μία σημαντική επένδυση για την αναβάθμιση των δυνατοτήτων μας, η οποία θα μας ανοίξει νέες αγορές εντός και εκτός συνόρων». Πρόσθεσε δε χαρακτηριστικά ότι «εξελισσόμαστε και σε μία εταιρεία τεχνολογίας, που θα συλλέγει και θα αξιοποιεί δεδομένα σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων μας. Από την παραγωγή μέχρι τα logistics, αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας».

Από δεξιά Κωνσταντίνος Σεπετάς, Ρηγίνος Σεπετάς και Παύλος Σεπετάς

Σε μία εποχή που η βιωσιμότητα είναι προτεραιότητα κάθε καταξιωμένης εταιρείας, η Βίκος Α.Ε. δεν θα μπορούσε να μείνει αδρανής. Τα στελέχη της δίνουν έμφαση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, επενδύουν σε ΑΠΕ, χρησιμοποιούν επιστρεφόμενες φιάλες και από το επόμενο έτος μάλιστα θα λανσάρουν ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων από rPET.

Πέτρος Σεπετάς

Είναι μεγάλη χαρά για μένα -καθότι Ηπειρώτισσα- να μαθαίνω ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Ρηγίνος Σεπετάς, η Βίκος Α.Ε. σήμερα απασχολεί 449 εργαζόμενους στην Ήπειρο, στους οποίους προστίθενται και όσοι έμμεσα συνεργάζονται με την εταιρεία. Ο ευρύτερος κύκλος υπερβαίνει τους 650 ανθρώπους. Τα στοιχεία που παρουσίασε στην εκδήλωση ο Sales & Marketing Director κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς μαρτυρούν ότι το 2021 ο τζίρος άγγιξε τα 91 εκατ. ευρώ και για φέτος η εκτίμηση της αύξησης είναι μεταξύ 18% – 20%. Συνολικά, η κατηγορία του νερού τρέχει με αύξηση 2,1% και το brand Βίκος αναπτύσσεται με 7,4%*. Στην κατηγορία των αναψυκτικών η Βίκος Cola Zero που λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2021 τρέχει από τον περσινό Σεπτέμβριο με ανάπτυξη +39%*, ενώ τα αναψυκτικά Βίκος πορτοκαλάδα και λεμονάδα βρίσκονται στην 3η θέση με μερίδιο 9,3%*, και 11,5%* αντίστοιχα.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Αντιπεριφερειάρχης Ηπείρου, κ. Βασίλης Γοργόλης και υπογράμμισε την αναπτυξιακή σημασία που έχει για την Ήπειρο συνολικά η λειτουργία της εταιρείας Βίκος, καθώς έχει θετικό αποτύπωμα στην οικονομία και την κοινωνία, ενώ ταυτόχρονα διαχειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το νερό.

Παραγωγή Βίκος Cola σε γυάλινη φιάλη, Καλπάκι Ιωαννίνων

Κατανοώ ότι ο τόπος μου έχει προοπτικές και είναι μεγάλη τιμή για μένα να γνωρίζω πως αυτά τα μπουκάλια και τα κουτάκια των φυσικών μεταλλικών αναψυκτικών που συναντώ καθημερινά γύρω μου, εκπροσωπούν μία ελληνική οικογενειακή εταιρεία από την Ήπειρο που σέβεται το περιβάλλον και προτάσσει την φιλαλληλία, την ακεραιότητα και την ειλικρίνεια. Επειδή η δύναμη της εταιρείας Βίκος δεν βρίσκεται πουθενά αλλού, παρά στην ανάπτυξή της.

Από δεξιά Πέτρος Σεπετάς, Ελένη Θεοχάρη, Κωνσταντίνος Σεπετάς, Ρηγίνος Σεπετάς και Παύλος Σεπετάς

*Πηγή: Στοιχεία Market Track YTD September 2022-NielsenIQ