- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Θερισμός, μία από τις αρχαιότερες στιγμές του καλοκαιριού
Η συγκινητική καμπάνια της Melissa για μια από τις σημαντικότερες ελληνικές παραδόσεις
Το νέο διαφημιστικό της Melissa είναι αφιερωμένο στον θερισμό
Αργά το απόγευμα. Επιστρέφεις σπίτι μετά από μια μεγάλη, κουραστική μέρα. Τη στιγμή που ανοίγεις την πόρτα, όμως, ήδη χαμογελάς. Μια γνώριμη μυρωδιά σε αγκαλιάζει. Είναι η μυρωδιά της αγαπημένης σου μακαρονάδας, της μακαρονάδας που μόνο Εκείνη μπορεί να φτιάξει. Η γεύσης της καταφέρνει πάντα να σου φτιάξει τη διάθεση.
Όλοι έχουμε παρόμοιες ιστορίες, γιατί όλοι λατρεύουμε τα ζυμαρικά. Είμαστε πράγματι μια χώρα παθιασμένων μακαρονάδων σε τέτοιο βαθμό που πολλές φορές αναρωτιέμαι μήπως στην κατανάλωση ζυμαρικών ξεπερνάμε ακόμα και τους Ιταλούς (βρε λες;). Είναι λοιπόν απορίας άξιο πώς δεν ξέρουμε περισσότερα πράγματα για τον τρόπο που παράγονται τα ζυμαρικά που τόσο πολύ λατρεύουμε. Στ' αλήθεια, βέβαια, αυτή η έλλειψη πληροφορίας δεν είναι και τόσο περίεργη. Ζούμε στην εποχή που οι περισσότεροι από εμάς λίγη ή καθόλου επαφή έχουμε με την παραγωγή της τροφής μας. Έχουμε συνηθίσει να βρίσκουμε τα άπαντα της διατροφής μας ευλαβικά τακτοποιημένα στα ράφια του σούπερ μάρκετ και σπάνια σκεφτόμαστε πώς έφτασαν ως εκεί. Για να παραχθούν τα αγαπημένα μας ζυμαρικά, όμως, χρειάστηκε μια αλυσίδα ανθρώπων, μεγάλη αναμονή, δεξιότητες, και ένας ολόκληρος χρόνος που κατέληξε στην πιο σημαντική εποχή: το θέρος. Αυτά σκέφτομαι όσο παρακολουθώ το νέο διαφημιστικό της Melissa:
Θερισμός όπως καλοκαίρι
Ο θερισμός είναι από τις μεγάλες παραδόσεις του καλοκαιριού. Και κάτι παραπάνω… Είναι γιορτή: η σημαντικότερη στιγμή του χρόνου. Η ώρα να μαζέψεις τους καρπούς των προσπαθειών σου, να… «θερίσεις ό,τι έσπειρες». Για αιώνες, αυτή τη μαγική εποχή του χρόνου, οι παραγωγοί της Ελλάδας θερίζουν το σιτάρι τους, τον πολύτιμο αυτό καρπό που έχει θρέψει τόσες και τόσες, σχεδόν αμέτρητες γενιές. Δεν είναι τυχαίο που είναι ένα από τα σύμβολα του ελληνικού καλοκαιριού. Μια φορά τον χρόνο, λοιπόν, στα χωράφια της ελληνικής γης πραγματοποιείται η ιεροτελεστία του θερισμού και ο γαλανός ουρανός καθρεφτίζει το χρυσό χρώμα του σιταριού. Αργότερα το σιτάρι αυτό θα γίνει αλεύρι, ψωμί, ζυμαρικά…
Κι αν οι καιροί άλλαξαν και ο τρόπος της συγκομιδής εκσυγχρονίστηκε, η μεγάλη σημασία αυτής της τελετουργίας δεν μειώθηκε. Πολύ σωστά, λοιπόν, η Melissa αποφάσισε να αφιερώσει την καμπάνια της στο θερισμό. Άλλωστε από το 1947 που ιδρύθηκε η εταιρεία έχει δει τόσους και τόσους θερισμούς. Ξέρει τι σημασία τους για τη γη, τον έλληνα παραγωγό, τα ίδια τα προϊόντα της, αλλά και όλες τις οικογενειακές στιγμές που ακολουθούν γύρω από ένα τραπέζι και που οφείλονται σε αυτόν: τον θερισμό που πήρε το όνομά του από το καλοκαίρι.