Smart Life

Πώς είναι μια ζωή χωρίς τροχαία ατυχήματα;

Η Michelin και οι σπουδαστές του ΑΚΤΟ στέλνουν ένα δυνατό μήνυμα για την οδική ασφάλεια

Ζένια Πιττακή
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

«Μένουμε Ασφαλείς και στο Δρόμο», η ενημερωτική καμπάνια της Michelin για την οδική ασφάλεια, με τη συμμετοχή των σπουδαστών του ΑΚΤΟ.

Έχω βιώσει την τραυματική εμπειρία ενός τροχαίου ατυχήματος τέσσερις φορές στο περιβάλλον της οικογένειάς μου μέχρι σήμερα. Κάθε φορά με σοκάρει περισσότερο. Όταν ακούω φρενάρισμα στο δρόμο ή φωνές, όταν βλέπω σπασμένα γυαλιά στην άκρη, ροδιές στην άσφαλτο, το στομάχι μου σφίγγεται. Είχαμε χάσει δύο συμμαθητές μας σε τροχαίο, έχω ακούσει δεκάδες ιστορίες, όλοι έχουν μια εμπειρία που είχε καλό ή κακό τέλος. Οι στατιστικές δείχνουν ότι η Νο1 αιτία θανάτου σε ηλικίες κάτω των 25 ετών στην Ευρώπη, είναι τα τροχαία ατυχήματα. Έχει και χειρότερο, η Ελλάδα βρίσκεται πρώτη στη λίστα για τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτα, ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους. Ακόμα και εν μέσω καραντίνας με κατακόρυφα μειωμένη κυκλοφορία, η χώρα μας είχε θύματα από τροχαία. Πότε θα είναι αρκετοί όσοι άφησαν την τελευταία τους πνοή στο δρόμο; Πότε θα μάθουμε να οδηγούμε πιο προσεκτικά και να συντηρούμε σωστά τα οχήματά μας; Πότε θα συνειδητοποιήσουμε την αξία της δικής μας ζωής και των άλλων;

Οι νικητές του διαγωνισμού Michelin

Όταν είδα τη νέα αφίσα της Michelin με το μότο #WOLO (WeOnlyLiveOnce), συγκινήθηκα. Ένιωσα ότι μίλαγε σε μένα, στην οικογένειά μου, ότι έλεγε την ιστορία μας. Πώς μπορεί μια εικόνα τόσο λιτή, να στέλνει ένα τόσο δυνατό μήνυμα; Η δημιουργική ιδέα ανήκει στην Melina Leuce, σπουδάστρια γραφιστικής του ΑΚΤΟ. Το έργο της ήταν εκείνο που κέρδισε το 1ο βραβείο στον καλλιτεχνικό διαγωνισμό που διοργάνωσε η Michelin Ελλάδας, σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Όμιλο ΑΚΤΟ Art & Design, για τη δημιουργία της επόμενης ενημερωτικής αφίσας της. Η σκέψη πίσω από το διαγωνισμό ήταν απλή: οι νέοι να μιλήσουν με τα έργα τους στους νέους της GenerationZ και να τους ευαισθητοποιήσουν γύρω από το θέμα της Οδικής Ασφάλειας και της σημασίας των ελαστικών.

Τα έργα που προέκυψαν αξιολογήθηκαν από την κριτική επιτροπή που απαρτίστηκε από τον Κωνσταντίνο Μέμμο (Υπεύθυνος Επικοινωνίας Michelin), το Nikola Guljevatej (Σύμβουλος Β’ και Υπεύθυνος Τύπου της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα), τον Κωνσταντίνο Βέλτση (Παρολυμπιονίκης στο άλμα εις μήκος), τον Χρήστο Καραγεωργάκη (Φωτογράφο) και την Βασιλική Πέππα (Creative Director, Unlimited Creativity). Το έργο που ξεχώρισε είναι μια εικόνα που δύσκολα μπορεί κανείς να δημιουργήσει αν δεν έχει βιώσει μια τέτοια εμπειρία, κι όπως φαίνεται η Melina την έχει βιώσει. Η ίδια αναφέρει ότι έζησε σε μικρότερη ηλικία το άγριο συναίσθημα του τροχαίου ατυχήματος. Η εικόνα που αποτυπώθηκε ανεξίτηλα στη μνήμη της αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία της αφίσας, ώστε να αποδώσει το σημαντικό μήνυμα του ελέγχου των ελαστικών στους συνομήλικούς της και όχι μόνο.

Michelin - Η νικήτρια αφίσα του διαγωνισμού για την οδική ασφάλεια

Η αφίσα «άγγιξε» τις μνήμες όσων έχουν αντίστοιχο βίωμα αι συγκίνησε όλα τα μέλη της κριτικής επιτροπής -ανάμεσά τους και τον Παρολυμπιονίκη Κωνσταντίνο Βέλτση, ο οποίος σε ηλικία μόλις 19 ετών έχασε το αριστερό του πόδι σε τροχαίο. «Αντικρίζοντας την αφίσα την ξεχώρισα με την πρώτη ματιά καθώς “ξύπνησε” ένα σωρό συναισθήματα αλλά και μια αίσθηση ευθύνης. Με έκανε να αναρωτηθώ σε τι κατάσταση βρίσκονται τα δικά μου ελαστικά», σχολίασε ο ίδιος.

Οι νικητές του διαγωνισμού Michelin

Ο φόβος ενός νέου τροχαίου για το οποίο μπορεί να ευθύνομαι εγώ αρκεί για να κάνω τακτικά σέρβις στο αυτοκίνητό μου και να ελέγχω τα ελαστικά του. Η καθημερινότητα, οι ευθύνες, το άγχος, έχουν την τάση να μας παρασύρουν σε μια αναβλητικότητα που θα μπορούσε να αποβεί μοιραία. Οδηγούμε πάντα με αίσθημα ευθύνης απέναντι στη ζωή μας και τις ζωές των άλλων. Δεν οδηγούμε όταν πίνουμε, δεν μιλάμε στο κινητό, τηρούμε τα όρια ταχύτητας και επιλέγουμε ποιοτικά ελαστικά που μπορούν να ανταποκριθούν σωστά σε ένα αναγκαίο φρενάρισμα. Αν δεν γνωρίζεις πότε πρέπει να αλλάξεις τα ελαστικά σου και σε τι κατάσταση βρίσκονται, άσε το γκουγκλάρισμα και απευθύνσου σε ένα εξουσιοδοτημένο σημείο εξυπηρέτησης. #WOLO, φέρσου υπεύθυνα.