- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Εσύ τι ξέρεις για τη πρωτότυπη μέθοδο C.L.I.L. ;
Η εκμάθηση ξένων γλωσσών έχει περάσει σε άλλο στάδιο
Δυο ιστορίες για την πρωτότυπη μέθοδο εκμάθησης Αγγλικών C.L.I.L.
«Ζεις μια νέα ζωή για κάθε νέα γλώσσα που μιλάς. Αν ξέρεις μόνο μία γλώσσα, ζεις μόνο μία ζωή»: Ή τουλάχιστον έτσι λέει μία τσέχικη παροιμία. Σε περίπτωση που αυτό ισχύει, μάλλον οι Ελληνες και πιστεύουμε και προσπαθούμε να κερδίσουμε πολλές ζωές στο «παιχνίδι» της ζωής, μιας και είναι σχεδόν στο DNA μας, πλέον, η πεποίθηση ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι καθ’ όλα απαραίτητη. Πρώτα απ’ όλα εκείνη των Αγγλικών.
Βέβαια όταν μιλάμε για μια γλώσσα που πλέον μαθαίνουμε από πολύ μικρή ηλικία, γίνεται αντιληπτό ότι η εξοικείωση είναι μεγάλη. Είναι μεγάλη όμως μόνο ως προς την απάντηση ενός τεστ ή και στη ζωή εκεί έξω; Πέρα δηλαδή από τις ασκήσεις και τα τεστ που γράφουν, το λεξιλόγιο και τη γραμματική που μαθαίνουν, πόση ευχέρεια έχουν πράγματι οι μαθητές με τα Αγγλικά; Μάλλον όχι όση θα περίμενε κανείς, αφού θα έπρεπε όλοι οι Έλληνες να μιλάμε άπταιστα Αγγλικά μετά από τόσα χρόνια μαθημάτων και εξετάσεων - και αυτό δε συμβαίνει. Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει αυτό, άραγε;
Πριν δυο μέρες άκουσα τη δεκάχρονη κόρη της κολλητής μου να κάνει πρόβα την παρουσίαση που είχε ετοιμάσει στη Γεωγραφία στα Αγγλικά. Η μικρή πηγαίνει στην Ε’ Δημοτικού στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη και, απ’ ό,τι μου είπε, στο σχολείο της αξιοποιούν τα Αγγλικά που διδάσκονται καθημερινά χρησιμοποιώντας τα σε άλλα μαθήματα. Ήταν μια μέθοδος που δεν είχα ξανακούσει και σίγουρα απείχε αρκετά από τη δική μου διδασκαλία των Αγγλικών πριν (κάμποσα) χρόνια.
Η διαδικασία αυτή, την έκανε να αγαπήσει περισσότερο τόσο τα Αγγλικά όσο και τη Γεωγραφία. Η παρουσίαση θα γινόταν σε μια τάξη στην Ινδία μέσω βιντεοκλήσης! Παιχνίδι, μάθημα και νέες εμπειρίες σε ένα! Η μέθοδος λέγεται C.L.I.L. (Content and Language Intergraded Learning) και μέσω αυτής, της χρήσης, δηλαδή των Αγγλικών σε ένα άλλο μάθημα, η μικρή βελτιώθηκε στα προφορικά και - το πιο σημαντικό! -, απέκτησε τρομερή αυτοπεποίθηση. Λίγο μετά ήθελε να παρακολουθεί ξενόγλωσσες ταινίες, χωρίς υπότιτλους και ήμουν εγώ εκείνη που είχε το πρόβλημα!
Ο αδερφός της, που πάει πρώτη Λυκείου, προετοιμάζεται για τις εξετάσεις του Proficiency αλλά ταυτόχρονα και για τη συμμετοχή του στην ομάδα Forensics (Αγώνων Λόγου στα Αγγλικά) των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη. Είδα βίντεο από την προετοιμασία τους για την περσινή συμμετοχή τους στο Πανελλήνιο Τουρνουά Ρητορικής και το επίπεδο του λεξιλογίου και της χρήσης γενικά της γλώσσας από τους μαθητές ήταν εντυπωσιακό.
Αναρωτήθηκα αν τα παιδιά κάνουν έξτρα μαθήματα Αγγλικών εκτός σχολείου αλλά με διαβεβαίωσαν ότι κάνουν μόνο τα Αγγλικά του σχολείου. Και, μάλιστα, δεν διδάσκονται μόνο Αγγλικά. Έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν, ως δεύτερη ξένη γλώσσα, Γερμανικά, Γαλλικά ή Ισπανικά.
Πραγματικοί Ευρωπαίοι πολίτες, σκέφτηκα και χαμογέλασα. Ο κόσμος τους ανήκει!