- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Black Friday: Η γιορτή του καταναλωτή έρχεται στην Ελλάδα!
Η Black Friday άρχισε ήδη στα Public
Μπορεί να μην έχει ξεκινήσει ως μία ελληνική συνήθεια, αλλά είναι δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια, ο όρος “Black Friday”, έχει φτάσει στα αυτιά όλων, ξεκινώντας από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και πιο συγκεκριμένα τις Ηνωμένες Πολιτείες απ’ όπου και δημιουργήθηκε ο θεσμός.
Η ιστορία του παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, οπότε αξίζει τον κόπο να δούμε το πως ξεκίνησε ο θεσμός που πλέον αποτελεί γιορτή των καταναλωτών, “Black Friday”.
Μια από τις πιο παραδοσιακές γιορτές στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι το “Thanks Giving” ή ημέρα των ευχαριστιών επί το ελληνικότερο. Η ημέρα συμβολίζει την αποδοχή όλων όσων έφερε ο χρόνος που περνά σιγά-σιγά και είναι μια ανεπίσημη προετοιμασία υποδοχής του νέου χρόνου. Η εν λόγω γιορτή πραγματοποιείται την 4η Πέμπτη του Νοεμβρίου. Η αμέσως επόμενη Παρασκευή που ονομάζεται Black Friday αποτελεί την άτυπη έναρξη της Χριστουγεννιάτικης περιόδου.
Οι εμπορικές επιχειρήσεις προχωρούν σε μια σειρά από μοναδικές προσφορές και εντυπωσιακές εκπτώσεις, βάζοντας και αυτές το λιθαράκι τους στο εορταστικό κλίμα. Οι προσφορές αυτές σε πολλές περιπτώσεις αφορούσαν περιορισμένο αριθμό προϊόντων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ουρές καταναλωτών που ήθελαν να προλάβουν τις προσφορές.
Το αποτέλεσμα αυτής της εμπορικής κίνησης ήταν οι επιχειρήσεις να έχουν ιδιαίτερα σημαντικά έσοδα, κάτι που σε πολλές περιπτώσεις έφερνε τον ισολογισμό τους από τα… κόκκινα (που δηλώνει απώλειες) στο μαύρα (που σημαίνει ότι έχουν θετικό πρόσημο πλέον). Αυτός ήταν και ο λόγος που μπήκε ο επιθετικός προσδιορισμός Black στο Friday, ενώ διάφοροι έχουν προσφέρει και εναλλακτικές εξηγήσεις που μάλλον δεν ευσταθούν.
Black Friday στην εποχή της παγκοσμιοποίησης
Η ευκαιρία του Black Friday δεν άργησε να συνδυαστεί με το Internet και ειδικότερα με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι e-tailers άρχισαν να στέλνουν τα προϊόντα τους σε όλο τον κόσμο, κάτι που οδήγησε και τους παραδοσιακούς “παίκτες” σε κάθε χώρα να υιοθετήσουν τη Black Friday πραγματοποιώντας εξίσου μοναδικές προσφορές. Αυτό συνέβη διότι «ξαφνικά», οι προσφορές του Black Friday δεν περιορίζονταν στην χώρα προέλευσης, και επομένως ο ανταγωνισμός έγινε σε… «μία νύχτα» παγκόσμιος.
Χώρες όπως οι Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, αλλά και πολλές άλλες σε όλον τον κόσμο, γιορτάζουν έκτοτε την Black Friday (εφέτος, στις 25 Νοεμβρίου), με μοναδικές προσφορές, εορταστικά happenings και άλλα.
Τώρα πλέον και στην Ελλάδα!
Η πρώτη φορά που η Black Friday έκανε την εμφάνισή της στον Ελληνικό εμπορικό χώρο ήταν το 2015 κυρίως στο χώρο της ένδυσης. Φέτος η τάση αυτή επεκτάθηκε και σε άλλες αγορές. Τα καταστήματα Public καινοτομούν για μια ακόμα φορά ανακοινώνοντας εδώ και δύο εβδομάδες το Black Friday για την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου με μοναδικές προσφορές και εκπτώσεις.
Μάλιστα, κάλεσαν και επισήμως την αγορά να συμμετάσχει σε αυτόν τον θεσμό, και ήδη βλέπουμε ότι η πρόσκληση αυτή εισακούστηκε από μεγάλη μερίδα καταστημάτων. Κερδισμένος; Φυσικά εμείς, οι καταναλωτές!
Χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω; Η Παρασκευή αυτή είναι η γιορτή του καταναλωτή και θα πρέπει να την εκμεταλλευτούμε στο έπακρο. (Hint: Θα πρέπει να είστε σε εγρήγορση καθώς οι μεγαλύτερες προσφορές αφορούν συνήθως σε περιορισμένη διαθεσιμότητα)