Market

The Home Of Gin

O Master Distiller του Beefeater, Desmond Payne, μιλάει στην A.V.

62222-137653.jpg
A.V. Team
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
69355-139799.jpg

Στις 21 Μαΐου το Λονδίνο απέκτησε ένα νέο, θαυμαστό αξιοθέατο. Εγκαινιάζοντας την λειτουργία του, το «Beefeater London: The Home Of Gin» υποδέχτηκε τους πρώτους του επισκέπτες. Τώρα πλέον μπορείς κι εσύ να δεις από κοντά πώς παρασκευάζεται το πολυβραβευμένο gin, να «περπατήσεις» την μακραίωνη ιστορία του λονδρέζικου spirit και να έρθεις σε επαφή με τα συστατικά που αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο και μοναδικό χαρακτήρα του Beefeater Gin. Και να απολαύσεις την ακαταμάχητη γεύση του μόλις η διαδικασία παραγωγής του ολοκληρωθεί. Με πωλήσεις 30 εκατομμυρίων φιαλών σε 100 χώρες, το Beefeater αποτελεί το κορυφαίο premium gin στον κόσμο. Αλληλένδετο με την ιστορία του Λονδίνου, στο οποίο παρασκευάζεται από το 1820 μέχρι σήμερα, είναι το πλέον κατάλληλο για να διηγηθεί την απολαυστική πορεία του αγαπημένου ποτού μέσα στον χρόνο.

Το «Beefeater London: Home Of Gin», το πρώτο θεματικό κέντρο gin του Λονδίνου, μέσα από μια διαδραστική ξενάγηση στις εντυπωσιακές του εγκαταστάσεις εξηγεί γιατί το Beefeater διατηρεί αναλλοίωτο τον χαρακτήρα του. Η λονδρέζικη παράδοση και τα σύγχρονα vibes ήταν, είναι και θα είναι οργανικά στοιχεία της διαχρονικής ταυτότητάς του. Στην ιστορική τοποθεσία του Κένινγκτον, στην καρδιά του Λονδίνου, το αποστακτήριο της Beefeater μοιράζεται την ασύγκριτη διαδικασία παραγωγής του και μας ταξιδεύει στην πλούσια ιστορική κληρονομιά του gin. Από την εποχή του Όσκαρ Γουάιλντ στις μέρες και νύχτες του 21ου αιώνα, το Λονδίνο καθόριζε τις τάσεις, γεννούσε το καινούργιο και έδινε έμπνευση σε μερικές από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της ανθρώπινης ιστορίες. Λογοτεχνία, μουσική, αρχιτεκτονική, μόδα, διασκέδαση, στιλ. Έπειτα από άπειρες ώρες διαλογής του αρχειακού υλικού, το Home Of Gin κατάφερε να ξεδιπλώσει τον χαρακτήρα του Beefeater.

n

Εδώ θα δείτε όλες τις φιάλες από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του μέχρι σήμερα. Θα βολτάρετε στο βικτωριανό Λονδίνο χάρη σε ένα ειδικά διαμορφωμένο interactive περιβάλλον παίρνοντας την καλύτερη γεύση εποχής. Θα ταξιδέψετε στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης μέσα από μία έκθεση που την «ξαναζωντανεύει» μπροστά στα μάτια σας. Θα έχετε την τύχη να δείτε από την αρχή μέχρι το τέλος πώς το κορυφαίο premium gin αποκτά τον μοναδικό χαρακτήρα του. Θα απολαύσετε τη νέα πρόταση Beefeater London Garden που είναι αποκλειστικά διαθέσιμη στο Home Of Gin.

H A.V. ήταν εκεί και μίλησε με τον φημισμένο Master Distiller του Beefeater, Desmond Payne, που μετρά περισσότερα από 45 χρόνια στα μυστικά του gin.

n

Πώς είναι να βρίσκεσαι στη θέση του Master Distiller του Beefeater; Αποτελεί πραγματική τιμή, το Beefeater είναι μια εξέχουσα μάρκα. Αυτός ο κύριος στην φωτογραφία, ο James Burrough έκανε όλη τη δουλειά. Αυτός σκέφτηκε τη συνταγή, έδωσε το όνομα Beefeater, εμένα η δουλειά μου είναι να διαβεβαιώνω ότι ακολουθώ τη συνταγή του, ό,τι έκανε κι αυτός δηλαδή. Νομίζω ότι με παρακολουθεί για να είναι σίγουρος ότι το κάνω σωστά. Μερικά πρωινά δε δείχνει και πολύ χαρούμενος αλλά εγώ είμαι χαρούμενος που είχα την ευκαιρία να δημιουργήσω κάποια τζιν μόνος μου, το οποίο ήταν καταπληκτική εμπειρία.

Από τη μέχρι τώρα εμπειρία σας ποια αίσθηση είναι πιο ισχυρή, η αίσθηση της όσφρησης ή της γεύσης; Η πραγματική απάντηση είναι ένας συνδυασμός και των δύο. Αλλά αν μιλάμε για την αίσθηση της γεύσης, όταν γεύεσαι κάτι με τη γλώσσα αυτό θα είναι ξινό, πικρό, αλμυρό ή γλυκό και ούτω καθεξής. Με τη μύτη όμως οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να αναγνωρίσουν 3.000 μυρωδιές, τις οποίες φυσικά δεν μπορείς να ονομάσεις, είναι πολύ δύσκολο. Μερικές φορές κάποιος βρίσκει έναν κώδικα. Ο δικός μου κώδικας είναι πως μπορείς να γεύεσαι επειδή μπορείς να μυρίσεις. Έτσι η αίσθηση της όσφρησης είναι πολύ σημαντική. Όταν εξετάζουμε τα δείγματα τζιν από το αποστακτήριο, το μυρίζουμε, πολύ συχνά δε το δοκιμάζουμε καθόλου.

n

Τι σας ενθουσιάζει πιο πολύ στο επάγγελμα σας; Νομίζω η ποικιλία. Σε πολλά επαγγέλματα κάνεις μόνο ένα μικρό πράγμα στη διαδικασία παραγωγής ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Εγώ είμαι τυχερός καθώς συμμετέχω σχεδόν σε όλα τα στάδια, στην αγορά κορίανδρου αλλά και στην προώθηση του προϊόντος, όπως για παράδειγμα όταν πρόκειται να το στείλουμε σε bartenders. Έχεις την ευκαιρία να δεις τη δουλειά από την αρχή ως το τέλος. Αυτό είναι αρκετά σπάνιο.

Πότε αποφασίσατε να ενταχθείτε στη βιομηχανία των ποτών; Πάει καιρός. Κάνω τζιν εδώ και 46 χρόνια. Νομίζω όταν παράτησα το σχολείο, ο πατέρας μου ήταν στο στρατό και το 1947 τελείωσε υποθέτοντας ότι κι εγώ θα υπηρετήσω και του είπα «όχι δε θέλω να μπω στο στρατό» και μου απάντησε «εντάξει, αλλά τι θα κάνεις;» «Θα ήθελα να δουλέψω στις επιχειρήσεις κρασιού», είπα. Δούλεψα για τα Harrods, στο τμήμα κρασιού στα κελάρια, μαθαίνοντας για τις ποικιλίες του, το στυλ του, το οποίο ήταν πολύ καλή εκπαίδευση. Έπειτα εργάστηκα για μια άλλη εταιρεία στο Λονδίνο, η οποία είχε και αποστακτήριο τζιν. Έτσι άρχισε, απλά το βρήκα συναρπαστικό, ήταν 1967.

n

Γιατί το τζιν σας ενθουσιάζει περισσότερο από άλλα ποτά; Νομίζω επειδή είναι τόσο ευέλικτο, αν μπορώ να συγκρίνω το τζιν με άλλα αλκοολούχα ποτά πιο συγκεκριμένα όπως το ουίσκι δεν έχει σημασία αν είναι fine Scotch ή Japanese, διότι αποτελείται από ένα υλικό όπως και το μπράντι ή το κονιάκ. Αλλά το τζιν αποτελείται από πολλά υλικά, έχει μεγάλες δυνατότητες να είναι διαφορετικό. Έχω χρησιμοποιήσει ρόδι, τσάι, γι’ αυτό το χαρακτηρίζω ως ευέλικτο. Υπάρχουν τόσες πολλές γεύσεις συνεπώς και πολλοί τρόποι για να το πιείς. Το τζιν είναι ξανά στη μόδα.

Το Beefeater 24 είναι παιδί σας… Ναι, το πρώτο μου.

n

Τι προσπαθήσατε να αλλάξετε σε σχέση με το κλασσικό Beefeater; Υπάρχουν πολλά καινούργια τζιν στην αγορά, περίπου 50 μόνο στο Λονδίνο, των οποίων κρατάω αρχείο δεν μπορώ να τα παρατήσω, κοστίζει πολύ. Περνώντας στην ανάλυση του Beefeater 24 υπάρχουν μόνο δύο πράγματα που κάνουν τη διαφορά. Τα βασικά βότανα που χρησιμοποιείς, κέδρος συν κορίανδρος κλπ, από εκεί προέρχεται η ξεχωριστή γεύση και δεύτερον πως φτιάχνεις το τζιν, δηλαδή η διαδικασία. Αυτό που άλλαξα ήταν τα βασικά βότανα επηρεασμένος από το ταξίδι μου στην Ιαπωνία. Έψαξα για ποικιλία γεύσεων και το τσάι τελικά ταίριαξε πολύ καλά. 2+2 δεν κάνει πάντα 4, ίσως προκύψει κάτι αναπάντεχο. Το τσάι μου κίνησε το ενδιαφέρον καθώς η δομή του, η γεύση του είναι πολύ συμβατή, πράγμα που σημαίνει ότι ταιριάζει καλά και αρμονικά με άλλες γεύσεις, ακόμα και μπισκότα με γεύση τσάι. Η προσεκτικά διαλεγμένη ποικιλία τσαγιού είναι πολύ χαρούμενη κοντά στην υπόλοιπη οικογένεια, τον κέδρο και τον κορίανδρο.

n

Με ποιες λέξεις θα περιγράφατε τον χαρακτήρα του Beefeater; Ευέλικτο και κοινωνικό. Ευέλικτο γιατί ένας καλός bartender μπορεί να το οδηγήσει σε όποια κατεύθυνση θελήσει κι ας μη ξεχνάμε ότι η απόλαυση ενός κοκτέιλ είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον bartender και σήμερα πιστεύω ότι είναι καλύτεροι από κάθε άλλη εποχή. Κοινωνικό γιατί αν βρεθείς σε κάποιο πάρτι πρέπει να είσαι κοινωνικός, να μιλάς σε άγνωστους ανθρώπους, για μένα ένα καλό τζιν είναι η καλύτερη παρέα για να το κάνεις γιατί ακριβώς είναι ένα κοινωνικό ποτό.

www.beefeaterdistillery.com

www.beefeatergin.com

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ