- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ο διεθνώς βραβευμένος σκηνοθέτης Andreas Dresen έρχεται τώρα για πρώτη φορά στην Αθήνα
Μια συνεργασία του Goethe-Institut Athen με το Film Factory της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (8 ταινίες και το master class, 4-9 Δεκεμβρίου 2017)
Στην ιστοσελίδα της ταινίας «Καλοκαίρι στο Βερολίνο» (Sommer vorm Balkon) του Andreas Dresen (Αντρέας Ντρέζεν) διαβάζουμε: «Έτσι είναι η ζωή. Στ’ αλήθεια όμως!».
Διαβάζοντας, μπαίνει κανείς στον πειρασμό να πει: Έτσι είναι και το σινεμά του Andreas Dresen, σαν τη ζωή! Μελαγχολικό, αλλά και με λεπτό ακαταμάχητο χιούμορ, τραγικό, κωμικό, σκληρό, τρυφερό.
Στις διαπροσωπικές σχέσεις και στις κοινωνικοπολιτικές καταστάσεις ο Αντρέας Ντρέζεν αναζητά τις οριακές στιγμές της ζωής των ανθρώπων του, των πρωταγωνιστών του. Αφήνει τους ηθοποιούς του να αυτοσχεδιάζουν, αποκαλύπτοντας έτσι στιγμές της πραγματικότητάς τους ή της αλήθειας τους (έρωτα, θάνατο, φιλία, σεξ, γηρατειά, κοινωνικό αποκλεισμό) και δημιουργώντας ένα σινεμά πηγαίο σαν τη ζωή.
Κι αυτό ακριβώς του δίνει μια ξεχωριστή θέση στο γερμανικό σινεμά – κι όχι μόνο.
Ο διεθνώς βραβευμένος σκηνοθέτης έρχεται τώρα για πρώτη φορά στην Αθήνα, καλεσμένος του Goethe-Institut και του Film Factory της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να τον συναντήσει από κοντά και να μιλήσει μαζί του στην παρουσίαση τριών από τις ταινίες του, καθώς και στο master class που θα δώσει στο ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Ο Αντρέας Ντρέζεν γεννήθηκε το 1963 στην Γκέρα της Ανατολικής Γερμανίας, την κατάρρευση της οποίας θεματοποιεί συχνά στις ταινίες του, περιγράφοντας όχι τα γεγονότα, αλλά τον απόηχό τους. Άρχισε να γυρίζει ταινίες από τα τέλη της δεκαετίας του 1970. Εργάστηκε στο θέατρο και μαθήτευσε στα στούντιο της DEFA (Κρατική Εταιρεία Παραγωγής Ταινιών της Α. Γερμανίας). Από το 1981 έως το 1991 σπούδασε σκηνοθεσία στην Ανώτατη Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης «Konrad Wolf», Potsdam-Babelsberg. Με την πρώτη του κιόλας ταινία μεγάλου μήκους, «Σιωπηλή χώρα» (Stilles Land), 1992, κερδίζει μεταξύ άλλων και το Βραβείο των Γερμανών κριτικών, ενώ στη συνέχεια διακρίνεται και βραβεύεται για όλες σχεδόν τις ταινίες του στο γερμανικό και διεθνή χώρο, μεταξύ άλλων σε φεστιβάλ όπως του Βερολίνου, των Καννών, του Καρλόβι Βάρι.
Από το 1992 μέχρι σήμερα εργάζεται ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το θέατρο και την όπερα.
Είναι μέλος της Ακαδημίας των Τεχνών του Berlin-Brandenburg, της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου και ιδρυτικό μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Ζει στο Πότσνταμ.
Τα τελευταία δύο χρόνια διδάσκει στην Ακαδημία Νέων Σκηνοθετών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης «FirstFilmsFirst» του Goethe-Institut.
Ο Αντρέας Ντρέζεν έχει γυρίσει ταινίες ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας.
Την εποχή αυτή βρίσκεται στα γυρίσματα της τελευταίας του ταινίας.
Στο αφιέρωμα που θα ξεκινήσει στις 4 Δεκεμβρίου θα παρουσιαστούν 8 ταινίες μυθοπλασίες.
Ο ίδιος θα είναι παρών την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου, όπου θα παρουσιάσει 2 ταινίες και θα συνομιλήσει με το κοινό, καθώς και το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, όπου θα δώσει master class με τίτλο «Χωρίς σενάριο», το οποίο θα ολοκληρωθεί με την προβολή της ταινίας «Μικρά ψέματα, μεγάλες απιστίες».
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Δευτέρα 4/12/2017, 20:30
ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ (1998, 104´)
(Nachtgestalten)
Ηθοποιοί: Dominique Horwitz, Michael Gwisdek, Meriam Abbas, Susanne Bormann
Ο Πάπας έρχεται στο Βερολίνο, αλλά η νύχτα της παραμονής του εκεί επιφυλάσσει στους κατοίκους της πόλης μάλλον πλήγματα παρά ουράνια αγαλλίαση: Η άστεγη Χάνα αναζητά απεγνωσμένα ένα ελεύθερο κρεβάτι στην κατάμεστη πόλη. Ο Γιόχεν, ένας αγρότης, σκοντάφτει πάνω στην Patty, μια πόρνη, κι ο Πέσκε, ένας «δήθεν γιάπι» μεσήλικας, μπαίνει σε περιπέτειες μ’ ένα αγόρι από την Αγκόλα…
Διακρίσεις (επιλογή)
Αργυρή Άρκτος για τον Michael Gwisdek στην Μπερλινάλε 1999
Γερμανικό Βραβείο (Αργυρή Lola) Καλύτερης Ταινίας 1999
Τρίτη 5/12, 20:30
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ) (2005, 110´)
(Sommer vorm Balkon)
Ηθοποιοί: Inka Friedrich, Nadja Uhl, Andreas Schmidt u.a.
Η Νίκε έχει ένα μπαλκόνι, η Κάτριν έχει ένα γιο, ο Ρόναλντ οδηγεί φορτηγό, η Τίνα είναι σερβιτόρα, ο Όσκαρ και η Ελένε είναι γέροι και μόνοι.
Όλοι τους, είτε βρίσκονται στην αρχή είτε στη μέση είτε στο τέλος της ζωής τους, αναρωτιούνται το ίδιο: Αντέχει η αγάπη στο πέρασμα των εποχών του χρόνου;
Από το μπαλκόνι της Νίκε, ανάμεσα σε ουρανό και γη, οι δυο φίλες Νίκε και Κάτριν κοιτούν την πολύβουη και δύσκολη καθημερινή ζωή. Σ’ αυτήν τη ζωή οι κατάλληλοι άντρες είναι συχνά οι ακατάλληλοι και οι γυναίκες τα βγάζουν καλύτερα πέρα, αν δεν είναι απλώς όμορφες, αλλά και δυνατές.
Στις δύσκολες καταστάσεις το μπαλκόνι προσφέρει σιγουριά. Πού θα πάει όμως η Κάτριν, όταν σ’ αυτό το μπαλκόνι παίρνει θέση και ο Ρόναλντ που ως άντρας, που είναι, πράττει πάντα σωστά και πολλές φορές λάθος;
Οι άνθρωποι ζουν, ερωτεύονται, πεθαίνουν – και στο Βερολίνο είναι ακόμα καλοκαίρι.
Έτσι είναι η ζωή. Στ’ αλήθεια όμως!
Ο σεναριογράφος Wolfgang Kohlhaase, μεγάλος μάστορας λακωνικών διαλόγων, αφηγείται με ελαφράδα και ακαταμάχητο χιούμορ, ενώ η ταινία ισορροπεί αβίαστα ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό στοιχείο.
Διακρίσεις (επιλογή)
Βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ San Sebastian
Silver Hugo Award για τις δυο πρωταγωνίστριες στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σικάγου
https://www.sommervormbalkon.de/
Τετάρτη 6/12, 20:30
Whisky with Wodka (2007/8, 104´)
Ηθοποιοί: Henry Hübchen, Corinna Harfouch, Sylvester Groth, Markus Hering κ.ά.
Ο διάσημος ηθοποιός Otto Kullberg είναι ο άντρας που λατρεύουν οι γυναίκες και που οι άντρες αγαπούν την παρέα του. Ο ίδιος αγαπά πολύ το πιοτό και συχνά ξεφεύγει. Αυτός είναι και ο λόγος που στα γυρίσματα της τελευταίας του ταινίας γενικά τα θαλασσώνει. Η παραγωγή αγκαζάρει έναν νεαρό συνάδελφό του, για να γυρίσει καλού κακού όλες τις σκηνές και δεύτερη φορά. Στη μονομαχία των ηθοποιών κανείς δεν θέλει να ‘ναι ο χαμένος…
Διακρίσεις (επιλογή)
Ο Andreas Dresen τιμήθηκε γι’ αυτήν την ταινία του με το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο 44ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Καρλόβι Βάρι.
Πέμπτη 7/12
19:00
ΣΤΑ ΜΙΣΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ (2010-2011, 106‘)
(Halt auf freier Strecke)
Ηθοποιοί: Milan Peschel, Steffi Kühnert, Talisa Lilly Lemke, Mika Nilson Seidel, Ursula Werner, Otto Mellies, Christine Schorn, Inka Friedrich, Thorsten Friedrich
Σύνοψη:
Ο 40χρονος Frank, παντρεμένος με δύο παιδιά, μαθαίνει ξαφνικά ότι έχει ένα μη εγχειρήσιμο όγκο εγκεφάλου και ότι δεν του απομένουν παρά μόνον λίγοι μήνες ζωής.
Το περιεχόμενο με τα λόγια του Wolfgang Kohlhaase, συγγραφέα και στενού συνεργάτη του σκηνοθέτη:
«Ο γιατρός είπε την αλήθεια. Μετρημένος, ο χρόνος που απομένει. Γιατί εγώ και γιατί τώρα; Ένας άντρας αφήνει πίσω του γυναίκα και παιδιά, γονείς, φίλους, γείτονες, ερωμένες του χτες, όλους τους ανθρώπους στη ζωή του. Κάθε μέρα κι ένας αποχαιρετισμός. Λιγοστεύουν τα λόγια, μεγαλώνουν οι σιωπές. Μπροστά στο παράθυρο εναλλάσσονται τα χρώματα της χρονιάς. Το να πεθάνεις είναι ένα ύστατο έργο. Το να μην είσαι μόνος, όταν είσαι μόνος με τον εαυτό σου, είναι ίσως κάτι καλό».
Διακρίσεις (επιλογή) Βραβείο του τμήματος Un Certain Regard στο Φεστιβάλ Καννών 2011, από κοινού με την κορεάτικη ταινία Arirang του Kim Ki-duk.
Γερμανικά Βραβεία 2012: Καλύτερης Ταινίας, Α' Milan Peschel) και Β´ (Otto Mellies) Ανδρικού Ρόλου, Καλύτερης Σκηνοθεσίας ενώ ήταν υποψήφια και στις κατηγορίες Α’ Γυναικείου Ρόλου, Καλύτερου Σεναρίου και Μοντάζ.
21:00
ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΣΤΑΝ (2013-2015, 117´)
(Als wir träumten)
Ηθοποιοί: Merlin Rose, Julius Nitschkoff, Marcel Heupermann, Joel Basman, Frederic Haselon, Ruby O. Fee
Ο Dani, ο Rico, ο Paul και ο Mark ήταν μαθητές, όταν υπήρχε ακόμα η Ανατολική Γερμανία. Τότε ζούσαν κάτω από ιδεολογικούς καταναγκασμούς, αλλά και στην ασφάλεια μιας τακτοποιημένης, οικείας καθημερινότητας. Με το τέλος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας πέφτουν απροετοίμαστοι σ’ ένα κενό, που αρχικά τους δίνει την ελευθερία να βιώσουν τις αναρχικές φαντασιώσεις τους. Μαρσάρουν με κλεμμένα αυτοκίνητα στους δρόμους της Λειψίας, μεθούν, παίρνουν ναρκωτικά…
Η ιστορία μιας γενιάς που έπεσε χωρίς να το καταλάβει θύμα της γερμανικής επανένωσης και ταυτόχρονα μιας ουτοπίας περί ευτυχίας που δεν έλεγε να τελειώσει.
Παρασκευή 8/12
Παρουσία του σκηνοθέτη
19:00
ΣΙΩΠΗΛΗ ΧΩΡΑ (1992, 98´)
(Stilles Land)
Ηθοποιοί: Thorsten Merten, Jeanette Arndt, Kurt Böwe, Petra Kelling, Horst Westphal, Katrin Martin, Asad Schwarz
Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Αντρέας Ντρέζεν αναφέρεται στο πολυτάραχο φθινόπωρο του 1989 στην Ανατολική Γερμανία.
Ενώ η χώρα αναμένει την ανατροπή της κυβέρνησης και στις πόλεις όπως Βερολίνο, Λειψία, Δρέσδη επικρατεί αναβρασμός, στην επαρχία επικρατεί σιωπή. Σιωπή επικρατεί και στο ξεπεσμένο θέατρο μιας μικρής πόλης, όπου ένας νεαρός σκηνοθέτης ξεκινά τη σκηνοθεσία του «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ. Η σχέση του έργου με την πολιτική κατάσταση της χώρας, την αδιέξοδη αναμονή της αλλαγής στα πολιτικά πράγματα, είναι ολοφάνερη.
Μετά πέφτει το Τείχος.
21:00
ΣΤΟΝ ΕΒΔΟΜΟ ΟΥΡΑΝΟ (2007/8, 100´)
(Wolke neun)
Ηθοποιοί: Ursula Werner, Horst Rehberg, Horst Westphal, Steffi Kühnert
Η Ίνγκε κοντεύει τα 70, νιώθει όμως σαν ‘ταν 17. Ερωτεύεται τον Καρλ, που όπου να ‘ναι κλείνει τα 80. Πρόκειται για πάθος, για σεξ. Η Ίνγκε όμως είναι εδώ και 30 χρόνια παντρεμένη με τον Βέρνερ και τον αγαπάει και πολύ.
Μια ριζοσπαστική, θαρραλέα και προκλητική ταινία με λεπτό, συγκρατημένο χιούμορ, ένα μινιμαλιστικό έργο δωματίου για πόθους, έρωτα και σεξουαλικότητα ανθρώπων μεγάλης ηλικίας.
Οι εξαιρετικοί ηθοποιοί προσεγγίζουν το θέμα ταμπού, σεξ κατά το γήρας, με μεγάλη φυσικότητα, χωρίς ψεύτικες ντροπές κι αναστολές, επινοούν οι ίδιοι τους διαλόγους και αυτοσχεδιάζουν. Βρίσκονται στην ίδια περίπου ηλικία με τα πρόσωπα που υποδύονται.
Η ταινία προβλήθηκε το 2008 στη σειρά «Un Certain Regard» του Φεστιβάλ των Καννών, κέρδισε το βραβείο «Coup de Coeur» και αποθεώθηκε για δέκα ολόκληρα λεπτά με standig ovation – πράγμα διόλου συνηθισμένο γι’ αυτό το φεστιβάλ.
Σάββατο 9/12
17:00
Masterclass «Χωρίς σενάριο»
(σε αγγλική γλώσσα)
20:30
ΜΙΚΡΑ ΨΕΜΑΤΑ, ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΙΣΤΙΕΣ (2002, 111´)
(Halbe Treppe)
Παρουσία του σκηνοθέτη
Ηθοποιοί: Axel Prahl, Steffi Kühnert, Thorsten Merten, Gabriele Maria Schmeide
«Halbe Treppe του Andreas Dresen: Μια ταινία σαν τζαζ»
Εφ. Frankfurter Allgemeine
Δυο φιλικά ζευγάρια στην Ανατολική Γερμανία, γύρω στα σαράντα. Η Ellen και ο Uwe, η Katrin και ο Chris. Η μονοτονία της καθημερινότητάς τους σπάει, όταν ο Chris και η Ellen ερωτεύονται. Στην αρχή κανείς από τους τέσσερις δεν ξέρει τι να κάνει. Κάποιος θέλει διαζύγιο, κάποιος να σώσει το γάμο του…
Σίγουρα όλοι αρχίζουν να καταλαβαίνουν καλύτερα τον εαυτό τους.
Οι ηθοποιοί συνέβαλαν καθημερινά στο σενάριο, αυτοσχεδιάζοντας.
Μια ταινία με μεγάλα κέφια και πολύ χιούμορ - παρά τη λεπτή μελαγχολία της για τη ζωή. Διεθνώς προβλήθηκε με τον τίτλο «Grill Point».
Διακρίσεις (επιλογή)
Αργυρή Άρκτος στη Μπερλινάλε 2002
Γερμανικό Βραβείο Σκηνοθεσίας 2002
Χώρος:
Goethe-Institut Athen, Ομήρου 14-16, Αθήνα
Είσοδος ελεύθερη
Οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς υπότιτλους.
Η παρουσίαση από τον Αντρέας Ντρέζεν σε γερμανική γλώσσα με ελληνική μετάφραση.
Το master class θα διεξαχθεί σε αγγλική γλώσσα.