Market

Τα νέα πρόσωπα της επιστήμης

Αποτελέσματα του Διεθνή Διαγωνισμού για την επικοινωνία της επιστήμης FAMELAB 2017

Market News
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Δέκα νέοι επιστήμονες και ερευνητές διεκδίκησαν τη νίκη στον ελληνικό τελικό του FameLab 2017 #FameLabGreece

Το British Council, σε συνεργασία με το Hub Science, διοργάνωσαν τον μεγάλο τελικό του FameLab Competition 2017, γιορτάζοντας παράλληλα τα δέκα χρόνια του διεθνή τελικού!

Περισσότερα από 300 άτομα παρακολούθησαν τον μεγάλο τελικό ο οποίος διεξήχθη το Σάββατο 01 Απριλίου 2017 στο αμφιθέατρο της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων και στο πλαίσιο του Athens Science Festival #ASF17. Οι δέκα finalists έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και κατάφεραν μέσα από τις παρουσιάσεις τους να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού.

Νικήτρια αναδείχθηκε η Πολυξένη Σπηλιοπούλου, 24 ετών, η οποία, με την υποστήριξη της εταιρείας AstraZeneca, θα μεταβεί τον Ιούνιο στη Βρετανία, προκειμένου να αντιμετωπίσει τους νικητές άλλων 32 χωρών και να διεκδικήσει το μεγάλο διεθνές βραβείο. Μετά το τέλος του διαγωνισμού, η Πολυξένη δήλωσε ενθουσιασμένη με αυτή τη προοπτική και έτοιμη να εκμεταλλευτεί όλες τις ευκαιρίες εξέλιξης που θα της παρουσιαστούν μέσα από τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου, 25 ετών και διδακτορικός φοιτητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, ο οποίος ξεσήκωσε το κοινό με μια γλαφυρή και έντονη παρουσίαση με θέμα την επίδραση της καφεΐνης στον οργανισμό. Τη τρίτη θέση κατέλαβε ο Γιώργος Πετρέλλης, 24 ετών και φοιτητής Κτηνιατρικής από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος μετά το τέλος του διαγωνισμού δήλωσε ότι «είναι μοναδική και ανεπανάληπτη η αίσθηση να βρίσκεσαι με μόνο όπλο το λόγο σου απέναντι σε τόσα άτομα και σε ένα ρολόι που μετράει αμείλικτα τα τρία λεπτά που έχεις στη διάθεση σου για να παρουσιάσεις το θέμα σου»

Ο στόχος του προγράμματος είναι να αναδειχτούν τα νέα ταλέντα στην επικοινωνία της επιστήμης, να ενθαρρυνθούν οι νέοι επιστήμονες να έχουν πάθος για την επιστήμη και την τεχνολογία και να μοιραστούν τον ενθουσιασμό τους με το ευρύ κοινό μέσα από έναν διασκεδαστικό και πρωτότυπο τρόπο. Οι δέκα υποψήφιοι που έφτασαν στον τελικό, μετά τους προκριματικούς γύρους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αξιολογήθηκαν με βάση το περιεχόμενο, τη σαφήνεια και την ευρηματικότητα της παρουσίασής τους. Μέλη της κριτικής επιτροπής ήταν ο Κώστας Καρπούζης (διευθυντής ερευνών/ΕΠΙΣΕΥ, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο), η Αντιγόνη Δήμα (ερευνήτρια, Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών "Αλέξανδρος Φλέμινγκ") και ο Νίκος Ανδρίτσος (δημοσιογράφος, ΣΚΑΙ).

Βραβεία με την ευγενική χορηγία της ΑstraZeneca

Ο νικητής του τελικού θα διαγωνισθεί μαζί με τους φιναλίστ των άλλων χωρών τον Ιούνιο στο Cheltenham Festival στη Βρετανία  στο International FameLab 2017.

Tόσο οι συμμετέχοντες που βρέθηκαν στην τελική τριάδα, όσο και ο αγαπημένος του κοινού, κέρδισαν μοναδικά δώρα τεχνολογίας, προσφορά της εταιρείας AstraZeneca.

Παράλληλα θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες συνεργασίας και δικτύωσης με άλλους επιστήμονες στην Ευρώπη καθώς και ευκαιρίες για συμμετοχή σε εκδηλώσεις του British Council στην Ελλάδα και το εξωτερικό

H Ιστορία του FameLab

Το FameLab© είναι σήμα κατατεθέν του Cheltenham Festival, ενός από τους γνωστότερους πολιτιστικούς οργανισμούς του Ηνωμένου Βασιλείου που διοργανώνει  τέσσερα από τα κορυφαία Φεστιβάλ της χώρας στους τομείς της Jazz, της Λογοτεχνίας, της Μουσικής και των Επιστημών.

Το FameLab δημιουργήθηκε το 2005 από το Cheltenham Science Festival σε συνεργασία με τη NESTA με τη χορηγία και την υποστήριξη από τους Pfizer, Silicon 19, Channel 4 και The Daily Telegraph. Ο διαγωνισμός, μετά την πολύ μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στη Βρετανία, και σε συνεργασία με το British Council άρχισε να ταξιδεύει ανά τον κόσμο πρώτα πιλοτικά στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και στη συνέχεια σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, την Ασία, την Ωκεανία, την Αφρική και την Αμερική. Αυτή τη στιγμή ο διαγωνισμός  πραγματοποιείται σε 30 χώρες!

Σχετικά με το British Council

Το British Council λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1939, παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών και δραστηριοτήτων, και τα γραφεία του βρίσκονται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Συνεργάζεται με πολλούς οργανισμούς της Ελλάδας – Υπουργεία, πανεπιστήμια, ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα, σχολεία, μη κυβερνητικούς και πολιτισμικούς οργανισμούς τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Η Βρετανία πρωτοπορεί στην επικοινωνία της επιστήμης και αναγνωρίζει την αναγκαιότητα να προωθηθεί η επιστήμη σε ένα μη-επιστημονικό κοινό. Η επικοινωνία της επιστήμης έχει σκοπό να αλλάξει τα στερεότυπα σχετικά με τους ερευνητές, να καταδείξει στο κοινό τη χρησιμότητα ορισμένων επιστημονικών και τεχνολογικών ζητημάτων και να δικαιολογήσει την ανάγκη επένδυσης στην  έρευνα.

Σχετικά με την AstraZeneca

Η AstraZeneca είναι μια παγκόσμια, βασιζόμενη στην καινοτομία βιοφαρμακευτική εταιρεία η οποία επικεντρώνεται στην ανακάλυψη, ανάπτυξη και εμπορία συνταγογραφούμενων φαρμάκων, κυρίως στον τομέα των  καρδιαγγειακών, μεταβολικών, αναπνευστικών, φλεγμονωδών, αυτοάνοσων, ογκολογικών, λοιμωδών και νευροψυχιατρικών παθήσεων (νευροεπιστημών). Η AstraZeneca δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 χώρες και τα καινοτόμα της φάρμακα χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια ασθενών παγκοσμίως. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα εδώ.

Ο διαγωνισμός έγινε σε συνεργασία με το Hub Science και την υποστήριξη της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, του Openscience.gr, και των εκδόσεων Τραυλός

Χορηγός διαγωνισμού

AstraZeneca

Χορηγοί Επικοινωνίας

Athens Voice, Skywalker Education, ana-mpa.gr, art&life, debop.gr, diorismos.gr, eirinika.gr, επιχειρώ, forfree, openscience, QualityNet, Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr, Youth Platform.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.