- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Δεύτερη μέρα στο History of Art Week του DEREE
Τη δεύτερη ημέρα, το DEREE καλωσόρισε τρεις ακόμη διακεκριμένες προσωπικότητες του χώρου της ιστορίας τέχνης
Τη δεύτερη ημέρα, το DEREE καλωσόρισε τρεις ακόμη διακεκριμένες προσωπικότητες του χώρου της ιστορίας τέχνης, που μίλησαν για τη δική τους ενασχόληση με τον χώρο, εξέθεσαν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους, και παρουσίασαν δείγματα δουλειάς τους.
Πρώτη πήρε τον λόγο η Δέσποινα Ζευκιλή, ιστορικός τέχνης και δημοσιογράφος, που μοιράστηκε αποστάγματα από την 15ετή πορεία της στον χώρο. Μίλησε για την digital εποχή και την «δημοκρατικοποίηση» στα μέσα, που δημιουργεί ανάγκη για εξειδικευμένους επαγγελματίες. «Ο δημοσιογράφος πρέπει να δρα ως curator της πληροφορίας», είπε, προσθέτοντας ότι μέρος της δουλειά του ιστορικού τέχνης είναι να αμφισβητεί και φιλτράρει τα δρώμενα στην τέχνη. Η δημοσιογράφος έθιξε επίσης το θέμα της χαμηλής ή ανύπαρκτης αμοιβής στον χώρο και κάλεσε τους σπουδαστές και μελλοντικούς συναδέλφους της να μην υποκύψουν στην απαξίωση αυτή του επαγγέλματος και να κάνουν τη διαφορά φέρνοντας στον χώρο νέες ιδέες.
Αμέσως μετά, μίλησε στους σπουδαστές ο Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης και επιμελητής εκθέσεων. Στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία του, μίλησε μέσα από προσωπικά του βιώματα για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ιστορικός τέχνης,. Οι συμβουλές του προς τους σπουδαστές; Να εκπαιδεύονται στο λόγο, μελετώντας λογοτεχνία. Να μάθουν να δημιουργούν χωρίς κοινό. Να δημιουργήσουν το δικό τους κοινό. Και να συμφιλιωθούν με την ιδέα ότι πολλά από τα projects τους δεν θα υλοποιηθούν. Ο ομιλητής τόνισε την έλλειψη παράδοσης στην Ελλάδα στον χώρο της τεχνοκριτικής και ευχήθηκε στους σπουδαστές να είναι αυτοί που θα χτίσουν αυτή την παράδοση. Τέλος, παρουσίασε το επιμελητικό του έργο του τελευταίου έτους, δίνοντας έτσι στο κοινό την ευκαιρία να «περιηγηθεί» στις εκθέσεις του και να ανακαλύψει την ιδέα πίσω από κάθε project.
Στη συνέχεια, η Εργίνα Ξυδούς, εκτιμήτρια έργων τέχνης, μίλησε για την εκπαίδευση που πρέπει να λάβει ο σπουδαστής προτού ασχοληθεί με την εκτίμηση έργων τέχνης και αναφέρθηκε στα σχετικά σώματα και οργανισμούς επαγγελματικής αναγνώρισης. Η κ. Ξυδούς ανέλυσε τις διαφορετικές πλευρές του επαγγέλματος, από τη δημιουργία φακέλου για ασφαλιστικούς λόγους έως και την εκτίμηση έργων τέχνης με σκοπό την πώληση.
Την διημερίδα έκλεισε η Έλλη Κανατά, ιδιοκτήτρια της ELIKA Gallery, που αναφέρθηκε στη διαδικασία δημιουργίας ταυτότητας ενός χώρου τέχνης, από το είδος των έργων που εκθέτει έως και τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάζεται. Η κ. Κανατά ανέλυσε τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγονται οι καλλιτέχνες και μίλησε για τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά έργων τέχνης που αναγκάζεται να επιβιώσει στην Αθήνα εν μέσω οικονομικής κρίσης.