Market

Αποτελέσματα της μεγαλύτερης έρευνας της Samsung

Σε 18.000 Ευρωπαίους για τη χρήση της τεχνολογίας

115151-718269.jpg
Market News
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
103642-205910.jpg

Ο ετήσιος Τεχνο-οικονομικός Δείκτης (TechonomicIndex) της Samsung ανακοινώθηκε, αποτελώντας την πιο ολοκληρωμένη μελέτη για τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι Ευρωπαίοι με την τεχνολογία. Στην μελέτη συμμετείχαν 18 Ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, αποκαλύπτοντας τις συνήθειες χρήσης και δαπάνης σε πλήθος ηλεκτρονικών συσκευών.

Η νέα πανευρωπαϊκή μελέτη αποκαλύπτει ότι το σπίτι εν έτει 2015 είναι πλέον κάτι παραπάνω από ένα μέρος στο οποίο τρώμε, κοιμόμαστε και χαλαρώνουμε. Αποτελεί κόμβο εργασίας, μελέτης και ψυχαγωγίας, όπου συνδεόμαστε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα και αντλούμε έμπνευση από τον κόσμο γύρω μας. Η τεχνολογία εμπλουτίζει αυτήν την εμπειρία, καθώς ο μέσος όρος συσκευών ενός ελληνικού νοικοκυριού αντιστοιχεί σε 19 , αναδεικνύοντας ότι ο δρόμος προς τα πιο έξυπνα σπίτια φαίνεται μονόδρομος.

Η επένδυση στην ψηφιακή εκπαίδευση μεγαλώνει, καθώς ο χρόνος που δαπανάται σε mobilegaming μειώνεται.

• Πανευρωπαϊκά,17% των νοικοκυριών πληρώνουν σε τακτές περιόδους για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, 5 φορές περισσότερο από ότι το 2014 (3%). To22% των Ελλήνωνπληρώνουν για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε μηνιαία βάση.

• Ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους (25%) καταναλώνουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε εβδομαδιαία βάση – μία αύξηση της τάξης του 3% σε σχέση με το 2014. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 37%.

Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους να ανοίξουν τους ορίζοντές τους σε θέματα εκπαίδευσης. Τα νοικοκυριά ξοδεύουν περισσότερο σε εκπαιδευτικά υλικά (€12/ μήνα) από ότι σε mobilegames (€10) και ψυχαγωγικά υλικά, όπως βιβλία και περιοδικά (€11), ταινίες (€10) και μουσική (€9).Σε μία τυπική ημέρα, το 85% των Ευρωπαίων ενηλίκων αφιερώνουν τουλάχιστον μία ώρα στην κατανάλωση εκπαιδευτικού περιεχομένου.

Και ενώ το κομμάτι της εκπαίδευσης βρίσκεται σε τροχιά ανόδου, η προσήλωση στα mobileπαιχνίδια,σε αντίθεση, έχει αρχίσει να περιορίζεται. Μόλις το 1/3 (33%) των Ευρωπαίων παραδέχονται ότι παίζουν κάποιο mobileπαιχνίδι σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση – μία σημαντική μείωση σε σχέση με το 42% το 2014. Σημειώνεται ότι το παιχνίδι που ήταν πρώτο σε αριθμό downloadsήταν το ‘CandyCrushSaga’.

Στην Ελλάδατο 41% χρησιμοποιεί το smartphoneή tabletτου για gaming ή εφαρμογές για ψυχαγωγία σε εβδομαδιαία βάση, παρ’ όλα αυτά δεν ξοδεύει ιδιαίτερα μεγάλα ποσά για αυτό το λόγο (€9/ μήνα). Αντίστοιχα καιστις δαπάνες που αφορούν σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο ο Μ.Ο. ενηλίκων στην Ελλάδα ξοδεύει €10/ μήνα, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο που έχει την πρωτιά ξοδεύει €18,5/ μήνα.

Τέχνη και Τεχνολογία

• 24% των νοικοκυριών στην Ευρώπη πλήρωσαν για stream περιεχόμενο (ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές) τον περασμένο μήνα, τέσσερις φορές περισσότερο από το μόλις 5% το 2014. Το ποσοστό των Ελλήνων που πληρώνουν για streamπεριεχόμενο ανέρχεται σε 20%σε μηνιαία βάση.

• Ένας στους πέντε Ευρωπαίους (21%) πλέον πληρώνουν για τις ψηφιακές εκδόσεις – διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με το 2014 (9%). Το αντίστοιχο ποσοστό που πληρώνουν στην Ελλάδα για ψηφιακές εκδόσεις (ηλεκτρονικά βιβλία και περιοδικά) ανέρχεται σε 23%.

• 75% των Ευρωπαίων συμμετέχουν πλέον σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης – αύξηση σε σχέση με το 70% το 2014.

Στην Ελλάδα το ποσοστό που συμμετέχει σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσηςφτάνει το 87%.

Τους τελευταίους 12 μήνες έχει υπάρξει μία σημαντική αύξηση στη χρήση της 4Gmobileτεχνολογίας και μία αύξηση στη χρήση hardware,που συνδέεται με το internet, όπως Smartτηλεοράσεις και tablets. Η αύξηση της χρήσης γρηγορότερου internetδιευκολύνει τη διεύρυνση της γνώσης, την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων, τη διερεύνηση σε θέματα τέχνης και διαφορετικών κουλτούρων – και όλα αυτά από την άνεση του σπιτιού μας.

Από πληροφορίες μέχρι online εκμάθηση ξένων γλωσσών και εκπαιδευτικά/ πληροφοριακά YouTubeβίντεο, τα νοικοκυριά σε όλη την Ευρώπη ψάχνουν onlineγια να καλύψουν την επιθυμία τους για μάθηση και την ανακάλυψη νέων πραγμάτων. Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (54%) κάνουν streamβίντεο τακτικά, μία αύξηση 50% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Τα ψηφιακά βιβλία και άλλες εκδόσεις παραμένουν δημοφιλή με μόλις λίγο πιο κάτω από το ένα τρίτο (29%) να επιλέγει να διαβάσει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Στην Ελλάδα, αντίστοιχα, streamτηλεοπτικών προγραμμάτων, ταινιών και βίντεοκάνει το 73% τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα.

Πλέον υπάρχουν άπειρες δυνατότητες που βρίσκονται στα χέρια μας. Η διαρκής κυριαρχία των κοινωνικών δικτύων επισημαίνει ότι η ζωή μέσα στο νοικοκυριό είναι πιο κοινωνικά δικτυωμένη από ότι στο παρελθόν. Οι δυνατότητες του InternetofThingsθα αυξηθούν,όσο η χρήση των συσκευώνhardware, που συνδέονται με το internet,συνεχίζει να εξελίσσεται.

Η επιστροφή της τηλεόρασης – ο ημερήσιος χρόνος θέασης αυξήθηκε κατά μισή ώρα

• Πανευρωπαϊκά 30 λεπτά επιπλέον δαπανώνται στην παρακολούθηση τηλεόρασης το 2015 σε σχέση με πέρσι.

• Περισσότερος χρόνος δαπανάται στην παρακολούθηση τηλεόρασης (3 ώρες και 7 λεπτά) παρά στη χρήση laptops (2 ώρες και 47 λεπτά). Συγκεκριμένα στην Ελλάδα σε μία τυπική ημέρα, ο μέσος χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης είναι λίγο πιο κάτω από τρεις ώρες.

• 39% των Ευρωπαίων κατεβάζουν τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα (αύξηση από το 29% το 2014). Στην Ελλάδα το 64% κατεβάζει τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα και video.

• Ένας στους πέντε πλέον χρησιμοποιούν το κινητό/ tablet/ ΗΥ ή το laptopτους για να παρακολουθήσουν τηλεοπτικά προγράμματα που δεν πρόλαβαν να δουν. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 23%.

Παρά τη διαδεδομένη χρήση των smartphones, tabletsκαι άλλων συσκευών που προσφέρουν ψυχαγωγία, η τηλεόραση είναι και πάλι η προτιμώμενη επιλογή για τους χρήστες,που θέλουν να καταναλώσουν περιεχόμενο από το σπίτι. Για τις οικογένειες στην Ευρώπη, η παρακολούθηση τηλεόρασης, ενώ κάνουν tweetsκαι κατεβάζουν περιεχόμενο, έχει γίνει η νέα συνήθεια.

Η ψυχαγωγία στο σπίτι σε ρυθμό ανάπτυξης

• Υπάρχει αύξηση 26% στην εβδομαδιαία χρήση οικιακών συσκευών για μαγειρική ή καθαριότητα. Ο χρόνος χρήσης των συσκευών για μαγειρική στην Ευρώπη είναι συνήθως 1 ώρα και 6 λεπτά την ημέρα, 14 λεπτά περισσότερο από ότι το 2014.

• Η μεγαλύτερη αύξηση σε ημερήσια χρήση συσκευών είναι στις οικιακές συσκευές με 84% των ανθρώπων να χρησιμοποιούν τις συσκευές μαγειρικής καθημερινά (αύξηση 12% σε σχέση με το 2014). Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 81%.

• 46% των καταναλωτών (47% για την Ελλάδα) χρησιμοποιούν πλέον συσκευές καθαριότητας καθημερινά (πανευρωπαϊκή αύξηση 13% συγκριτικά με το 2014).

Τα πολλά διαθέσιμα προγράμματα μαγειρικής, η αύξηση των "celebrity" σεφ και ο αυξανόμενος αριθμός των foodbloggers και "YouTubestars" έδωσαν άλλη πνοή στην μαγειρική. Το πλούσιο διαθέσιμο περιεχόμενο, που παρουσιάζει πώς να μαγειρεύεις εντυπωσιακά, υποδεικνύει μία αύξηση στο ενδιαφέρον των ανθρώπων να πειραματιστούν με νέα υλικά και τεχνικές. Και όχι μόνο για ειδικές περιστάσεις – 84% των Ευρωπαίων πλέον χρησιμοποιούν τις συσκευές μαγειρικής καθημερινά. Επίσης, η ζήτηση για οικιακές συσκευές κουζίνας και καθαριότητας αυξήθηκε κατά ένα τρίτο.

Ενδιαφέροντα πορίσματα της έρευνας για την Ελλάδα

Το μέσο νοικοκυριό στην Ελλάδα διαθέτει 19 ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, μεταξύ αυτών δύο τηλεοράσεις και τουλάχιστον ένα tablet. Παράλληλα, τo 99% των νοικοκυριών έχει στην κατοχή του ένα τουλάχιστον κινητό τηλέφωνο, με το 97% να το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση με βασικότερους λόγους χρήσης την πρόσβαση στο email (96%), τις μηχανές αναζήτησης (87%) και τα sites κοινωνικής δικτύωσης (87%). Το ποσοστό χρήσης σε καθημερινή βάση για την τηλεόραση φτάνει το 90%, ίδιο ποσοστό με αυτό του Η/Υ ή laptop.

Ενώ μόλις το 48% των νοικοκυριών στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το tabletκαθημερινά, ο χρόνος χρήσης ξεπερνάει και αυτό τον κινητών τηλεφώνων (που είναι 1 ώρα και 15 λεπτά), φτάνοντας στη μία ώρα και 20 λεπτά. Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες την περισσότερη ώρα/ ημέραδαπανούν στην παρακολούθηση τηλεόρασης - κάτι λιγότερο από τρεις ώρες καθημερινά.

Αναφορικά τώρα με τη χρήση οικιακών συσκευών, το 81% χρησιμοποιεί συσκευές μαγειρικής καθημερινά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις συσκευές καθαριότητας αγγίζει το 47%. Σε εβδομαδιαία βάση, πάντως, σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τις οικιακές τους συσκευές (95% μαγειρικής και 99% καθαριότητας).

Από πλευράς δαπανών για περιεχόμενο, το μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων (56%) πλήρωσε για να κατεβάσει μουσικό περιεχόμενο συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ