Market

Gamification στην εκπαιδευτική διαδικασία

Create it, Share it, Game it!

Market News
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Οι σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες επιβάλλουν μαθητοκεντρικά συστήματα διδασκαλίας σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, πλούσια κοινωνική αλληλεπίδραση και πολιτιστική ζωή με την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Στην κατεύθυνση αυτή, αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ΠΑΒΕΤ 2013, μια Πλατφόρμα Σημασιολογικής Διαχείρισης Γνώσης και δημιουργίας Διαδραστικών Εκπαιδευτικών Σεναρίων με χρήση Προηγμένων Τεχνολογιών Ανάπτυξης Πολυσυμμετοχικών Παιχνιδιών με τον τίτλο: GameIt.

Η παρουσίαση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας GameIt πραγματοποιήθηκε σε ημερίδα με τίτλο «Gamification στην εκπαιδευτική διαδικασία» την Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015 και ώρα 18:00 μ.μ στον Πολυχώρο Μουσικής Βιβλιοθήκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Σκοπός του ερευνητικού αυτού έργου είναι να συμβάλλει στο όραμα ενός ψυχαγωγικού, προσωποποιημένου και πάντα διαθέσιμου ψηφιακού περιβάλλοντος με διδακτικές δραστηριότητες.

Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά παιχνίδια που διαδραματίζονται στο τρισδιάστατο περιβάλλον ενός νησιού, τα οποία δημιουργούν οι εκπαιδευτικοί, αναζητώντας εκπαιδευτικό περιεχόμενο στο αποθετήριο της πλατφόρμας. Παράλληλα θα έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν μαθησιακό υλικό υλοποιώντας σενάρια παιχνιδιών, μέσα από μία εύχρηστη διαδικασία σχεδιασμού. Έτσι η καθημερινή και για πολλούς μαθητές «βαρετή» διαδικασία διδασκαλίας αποκτά ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον για γνώση μέσα από το παιχνίδι.

Το περιβάλλον που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του έργου αποτελεί ένα ισχυρό εργονομικό εργαλείο συγγραφής στα χέρια των εκπαιδευτικών, που στόχο έχει την αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, βασισμένη στις τεχνικές της παιχνιδοποίησης.

Οι συνεργάτες του έργου, ερευνητές και εκπαιδευτικοί, που συνέλαβαν την ιδέα δημιουργίας της διαδραστικής αυτής εφαρμογής, επιθυμούν με αυτό τον τρόπο κάθε ενδιαφερόμενος για τις νέες τάσεις και τις τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο της εκπαίδευσης (εκπαιδευτικούς, ακαδημαϊκούς, πανεπιστημιακούς) αλλά και όσων οι γνώσεις τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τομείς του συγκεκριμένου έργου (εταιρείες πληροφορικής και επικοινωνιών, πολυμέσων και εικονικής πραγματικότητας, έρευνας στον τομέα της γλωσσικής τεχνολογίας κ.ά.) να γνωρίσουν τη νέα τάση στην εκπαίδευση, που σηματοδοτείται από έγκυρους διεθνείς οργανισμούς. Οι μαθητές θα ενθουσιαστούν, οι δάσκαλοι θα το αξιοποιήσουν και το ευρύ κοινό θα γνωρίσει τις μεγάλες δυνατότητες του GameIt. Η γνώση δεν έχει σύνορα… Η εκπαίδευση προσαρμόζεται στις σύγχρονες τεχνικές και αναδεικνύεται σε πυλώνα στήριξης καινοτόμων ιδεών.