Κινηματογραφος

120 χτύποι το λεπτό

Ο σεναριογράφος του «Ανάμεσα στους τοίχους» σε σκηνοθετική έμπνευση

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 628
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
373822-771773.jpg

Συγκίνηση, κοινωνική ένταση, πολιτικοποιημένη δράση, κινηματογραφική δύναμη, λεπτότητα και ακρίβεια. Τα στοιχεία της ταινίας του Καμπιγιό που έκαναν μέχρι και τον πρόεδρο Πέδρο Αλμοδοβάρ να «λυγίσει» στο πρόσφατο φεστιβάλ Καννών κάτω από το συναισθηματικό πλούτο και την πολιτική βαρύτητα της αφήγησής της. Από τις σπάνιες ταινίες που η συλλογικότητα συναντά με τέτοια ευκολία το προσωπικό υπαρξιακό δράμα, χωρίς το δεύτερο να δείχνει παράταιρο ή εκβιαστικό. Μπορεί σήμερα μερικά θέματα όπως η πληροφόρηση ή η κοινωνικοποίηση σε ομάδες δράσης μέσω του διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων να δείχνει –και να είναι– εύκολο πράγμα, αλλά στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν κάτι τέτοιο απαιτούσε διαρκή αγώνα και εντατική προσπάθεια. Ο Καμπιγιό κάνει μια ορμητική «πολεμική» ταινία όπου η συλλογική προσπάθεια βρίσκεται απέναντι στη θεσμική αλλά και κοινωνική αδιαφορία, που θριάμβευσε στις Κάννες αποσπώντας το δεύτερο σημαντικότερο βραβείο στο Διαγωνιστικό Τμήμα, το Μέγα Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής. 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όλα για τη μητέρα μου
Όλα για την Μητέρα μου: Το κορυφαίο φιλμ του Πέδρο Αλμοδόβαρ

Ο ισπανός σκηνοθέτης τιμά αγαπημένα φιλμ του κλασικού Χόλιγουντ και ταυτόχρονα ξετυλίγει την προσφιλή θεματολογία του, βάζοντας ξανά σε περίοπτη θέση τις αγαπημένες του γυναίκες

Πού θα ξενυχτήσεις με φόντο την πανσέληνο;
Πού θα ξενυχτήσεις με φόντο την πανσέληνο;

Με ταινίες, πάρτι, παιχνίδια μυστηρίου, λέσχη ανάγνωσης καιγιόγκα ή μήπως με άριες και θέα στην Ακρόπολη; Την Κυριακή που έχει ολόγιομο φεγγάρι, στο ΚΠΙΣΝ και το Μουσείο Μαρία Κάλλας προτάσειςυπάρχουν (και δωρεάν)

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.