«Κατά τη διάρκεια αδιάφορων συσκέψεων, στο τηλέφωνο όταν ο συνομιλητής έχει όρεξη για κουβέντα, όταν προσπαθούμε να πάρουμε μια δύσκολη απόφαση, τραβάμε κάποιες γραμμές σε όποιο χαρτί βρίσκεται μπροστά μας. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή στα αγγλικά ως “doodling”: να μουτζουρώνεις, να σχεδιάζεις την ώρα που σκέφτεσαι κάτι άλλο. Τα doodles είναι απλά σχέδια που μπορεί να αποτελούνται από τυχαίες, αφηρημένες γραμμές, επιπόλαια σχέδια… που γίνονται για να ανακουφίζεται η ανία. Αντίστοιχη έκφραση στα ελληνικά θα ήταν “Εική και ως έτυχε”. Η λέξη “εική” είναι επίρρημα της Αρχαίας Ελληνικής και σημαίνει: χωρίς σχέδιο ή σκοπό, άσκοπα, τυχαία, κατ’ ευχαρίστηση. Τα τυχαία αυτά σχέδια τα κράτησα. Αποτέλεσαν αργότερα έμπνευση για κάποια από τα έργα που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση».
Είναι τα λόγια του Μάριου Καμχή που μας ξεναγεί στα πρώτα έργα της έκθεσης του με τίτλο «Εική και ως έτυχε». Οι υπέροχες «μουντζούρες» του δεν μπορούν να κρύψουν τις αρχιτεκτονικές σπουδές του. Είναι εκεί να οργανώνουν το ασυνείδητο και να οριοθετούν το χάος της έμπνευσης. Έχει εργαστεί, μεταξύ άλλων, και ως πρόεδρος και ΓΔ της Μονάδας Διαχείρισης των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων ΜΟΔ.ΑΕ. Αυτό σημαίνει πως γνωρίζει και τι σημαίνει γραφειοκρατία. Μήπως είναι γραφειοκράτες όλοι αυτοί που κυκλοφορούν στα αστικά τοπία, χωρίς περιθώρια διαφυγής;
«Ένα σχέδιο μπορεί να ξεκινήσει με μία γραμμή. Από αυτή την πρώτη γραμμή προχωράει κανείς βήμα-βήμα, σε συνάφεια με την προηγούμενη γραμμή, λογικά ή τυχαία. Όταν παρουσιάζεται μια ανωμαλία, το μη συμβατό τμήμα απορρίπτεται. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται όταν το σύνολο έχει μια δομή η οποία “στέκει”. Άνθρωποι εμφανίζονται, εδώ και εκεί, σε ταράτσες χωρίς στηθαίο ή σε αδιέξοδους δρόμους» θα πει.
«Η μορφοπλαστική γεωμετρική οργάνωση των έργων του Μάριου Καμχή και η αντίληψη της επαυξημένης προοπτικής μέσω των διάτρητων στοιχείων, τα οποία ουσιαστικά αλληλοεπιδρούν με την επιφάνεια του βάθους, δημιουργούν ένα πολυσύνθετο περιβάλλον και μετατρέπουν τα ζωγραφικά έργα του σε εικαστικές εγκαταστάσεις με περισσή αφηγηματικότητα. Σ’ αυτή την περιγραφικότητα σημαίνοντα ρόλο έχουν και οι επιλεκτικές ριζοσπαστικές χρήσεις του χρώματος, οι οριοθετήσεις με τις διαπεραστικές κόκκινες ταινίες, οι κίτρινες προσόψεις, οι γκρι αποχρώσεις του τσιμέντου και η συνομιλία με τα μπλε και τα πράσινα της φύσης» δηλώνει η επιμελήτρια της έκθεσης και ιστορικός τέχνης, Λουίζα Καραπιδάκη.
Τελικά μήπως οι πόλεις του είναι μια παραλλαγή των «Αόρατων πόλεων» του Ίταλο Καλβίνο που υπήρξε το θέμα της προηγούμενης έκθεσής του;
Info: Ως 4/3, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Μασσαλίας 22, Κολωνάκι, 2103680052
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μετά την κλοπή του διάσημου πίνακα το 1969
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.