Under the Acropolis
Χιλιάδες χρόνια ιστορίας, μεγαλοπρέπεια και τελειότητα. Από το «χρυσό αιώνα» του Περικλή στους καιρούς της ελληνικής κρίσης. Πώς φαντάζει το διασημότερο ελληνικό trademark στους εκατομμύρια επισκέπτες του; Ο φωτογράφος Πέτρος Πουλόπουλος αποφάσισε να λύσει την απορία και αποτυπώνει στο φακό του τις απαντήσεις.
Πολυταξιδεμένος, ανήσυχος και εθισμένος στο rush της στιγμής, συνθέτει στη σειρά φωτογραφιών «Under the Acropolis» ένα ξεχωριστό οπτικό ανθολόγιο για την Ελλάδα που εμπνέει και τον κοσμοπολιτισμό. Συζητήσαμε για το εγχείρημα και ξεχωρίσαμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες λήψεις του.
«Under the Acropolis». Πώς γεννήθηκε η ιδέα για αυτή τη σειρά φωτογραφιών στο μυαλό σου; Κοίτα, αρχικά μετακόμισα στη γειτονιά και βλέποντας καθημερινά τόσο κόσμο να επισκέπτεται το μνημείο άρχισα να αναρωτιέμαι για ποιο λόγο και με ποια διάθεση έρχονται. Για εμάς η Ακρόπολη είναι κομμάτι της πολιτισμικής μας ταυτότητας-ότι κι αν σημαίνει αυτό-αλλά τι είναι για κάποιον που απλά επισκέπτεται την πόλη; Έτσι, μια μέρα πήρα την κάμερα και άρχισα να φωτογραφίζω και να κουβεντιάζω μαζί τους. Το ότι το δημοσίευσα ανήκει στο κομμάτι του ότι ήθελα να το μοιραστώ.
Η Ακρόπολη αποτελεί σήμα-κατατεθέν της Αθήνας. Ποια άλλα σημεία σε εμπνέουν στην πόλη; Πολλές γωνιές της πόλης είναι ενδιαφέρουσες και προσφέρουν υλικό. Η Ακρόπολη απλά έγινε σημείο-αναφοράς στο συγκεκριμένο project λόγω της ιστορικότητάς της και του πλήθους κόσμου που την επισκέπτεται.
Συμφωνείς με την άποψη πως η πατριδοκαπηλία οξύνθηκε τα χρόνια της κρίσης; Αν ναι, πώς αξιολογείς εσύ το φαινόμενο; Σε περιόδους κρίσης τέτοιου είδους φαινόμενα εντείνονται, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Κατά την άποψή μου είναι κατακριτέο να γίνεται εκμετάλλευση της εθνικής ταυτότητας για την εξυπηρέτηση πολιτικών και προσωπικών συμφερόντων.
Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις των ανθρώπων που έχουν ανταποκριθεί στην πρόσκλησή σου για να φωτογραφηθούν; Οι περισσότεροι είναι ανοιχτοί, θετικοί, χαμογελαστοί και πρόθυμοι να συμμετάσχουν στο project. Σε περιπτώσεις, κάποιοι απλά δεν θέλουν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία.
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία καταλαμβάνει μεγάλο μέρος στη δουλειά σου. Εντούτοις στο «Under the Acropolis» οι εικόνες σου έχουν χρώμα. Ήταν συνειδητή επιλογή; Ο σκοπός του project είναι να παρουσιαστούν οι άνθρωποι που επισκέπτονται το μνημείο και η διάθεσή τους. Η ασπρόμαυρη φωτογραφία έχει ένα πιο δραματικό χαρακτήρα που θα αποπροσανατόλιζε από το ρεαλιστικό, καθημερινό τόνο του project.
Ακολουθήστε τη δουλειά του Πέτρου Πουλόπουλου εδώ και εδώ. Η έκθεση φωτογραφίας του «Εye is Another» στο Barrett (Πρωτογένους 11) συνεχίζεται μέχρι τις 30 Ιανουαρίου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ανακαινισμένα μουσεία, καινοτόμες Μπιενάλε κι επικές αναδρομικές εκθέσεις, σε μια χρονιά που υπόσχεται να αναδιαμορφώσει τον παγκόσμιο χάρτη της Τέχνης
Το Εθνικό Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων αναμένεται να ανοίξει το 2026
Μετά την κλοπή του διάσημου πίνακα το 1969
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.